Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010

Επιστολή του Δημάρχου Αγρινίου κ. Παύλου Μοσχολιού προς τον Πρόεδρο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας κ.Βασίλειο Ράπανο


26-03-2010, Επιστολή του Δημάρχου Αγρινίου κ. Παύλου Μοσχολιού προς τον Πρόεδρο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας κ.Βασίλειο Ράπανο για την ενοικίαση του διατηρητέου κτηρίου της Εθνικής Τράπεζας επί της οδού Χαριλάου Τρικούπη από το Δήμο Αγρινίου, προκειμένου να παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας για τη στέγαση της Διοικούσας Επιτροπής.
Την ενοικίαση του διατηρητέου κτηρίου της Εθνικής Τράπεζας επί της οδού Χαριλάου Τρικούπη από το Δήμο Αγρινίου, προκειμένου να παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος για τη στέγαση της Διοικούσας Επιτροπής με σκοπό να αποκτήσει έναν χώρο – «σημείο αναφοράς» - στο κέντρο της πόλης που θα εμπεδώνει την ύπαρξή του και τη λειτουργία του από τους κατοίκους της περιοχής αλλά και θα αξιοποιεί το κτήριο, ζήτησε ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Παύλος Μοσχολιός με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Εθνικής Τράπεζας κ. Βασίλειο Ράπανο.



Η επιστολή έχει ως εξής:





Κύριε Πρόεδρε,

Στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, επί της οδού Χαριλάου Τρικούπη και σε απόσταση 30 μόλις μέτρων από το Δημαρχείο, βρίσκεται το νεοκλασικό κτίριο της Εθνικής Τράπεζας. Το κτίριο αυτό, εδώ και μία δεκαετία περίπου, παραμένει αναξιοποίητο, αφού πλέον δεν χρησιμοποιείται από τις Υπηρεσίες της Τράπεζας, δεδομένου ότι έχει αναγερθεί νέο σύγχρονο κτίριο, εφαπτόμενο του παλαιού.

Επειδή το κτίριο είναι διατηρητέο και αποτελεί κόσμημα και σημείο αναφοράς για την πόλη μας, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να παραμένει κλειστό και να φθείρεται, αλλά να αναπτυχθούν εκεί λειτουργίες που θα το ταυτίσουν ακόμη περισσότερο με την πόλη και την ιστορία της.

Μία τέτοια λειτουργία είναι ασφαλώς η στέγαση εκεί της Διοικούσας Επιτροπής του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας, με έδρα το Αγρίνιο. Η ενέργεια αυτή θα έχει πολλαπλές θετικές επιπτώσεις για το Πανεπιστήμιο, για την πόλη, αλλά και για την ίδια την Τράπεζα.

Το Πανεπιστήμιο θα αποκτήσει έναν χώρο – «σημείο αναφοράς» - στο κέντρο της πόλης και θα εμπεδωθεί η ύπαρξή του και η λειτουργία του από τους κατοίκους της περιοχής. Το κτίριο θα αποκτήσει ζωή, με την ανάπτυξη των λειτουργιών της Διοικούσας Επιτροπής και η Εθνική Τράπεζα θα ταυτίσει το όνομά της με την ύπαρξη και εξέλιξη του Πανεπιστημιακού Ιδρύματος στην πόλη μας.

Για το σκοπό αυτό, ο Δήμος Αγρινίου, προτίθεται να προβεί στην αγορά του κτιρίου, ακολουθώντας όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο, αλλά λόγω της σημερινής δύσκολης οικονομικής συγκυρίας ο στόχος αυτός μετατίθεται για το μέλλον.

Είναι όμως πρόθυμος άμεσα να ενοικιάσει το κτίριο, σε τίμημα που θα συζητήσουμε και θα ανταποκρίνεται στις δυνατότητες του Δήμου, ώστε να το παραχωρήσει για τις ανάγκες στέγασης της Διοικούσας Επιτροπής.

Κύριε Πρόεδρε,

Με την ιδιότητά σας ως Πανεπιστημιακού δασκάλου και με την ιδιαίτερη ευαισθησία που σας διακρίνει σε θέματα παιδείας – διασφαλίζοντας βεβαίως και τα συμφέροντα της Τράπεζας - πιστεύω ότι θα δείτε με κατανόηση το αίτημά μας και θα ανταποκριθείτε θετικά στην πρότασή μας.

Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.





Με εκτίμηση

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ



ΠΑΥΛΟΣ Π. ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ


ΠΗΓΗ : http://www.cityofagrinio.gr/information-services/press-releases-2010/deltiotypou26032010.html

Επιβάλλεται πιο δυναμική διεκδίκηση σε τέτοια θέματα, όταν μάλιστα η στέγαση τόσο της διοικούσας, όσο και των τμημάτων του Πανεπιστημίου είναι μείζωνος σημασίας. Πιστεύουμε πως μια επιστολή δεν είναι ποτέ αρκετή και πρέπει να υπάρξουν άμεσα συναντήσεις ώστε τέτοια ζητήματα να διευθετηθούν το συντομότερο δυνατό.
Η λειτουργία του Πανεπιστημίου αφορά όλη την πόλη και την ευρύτερη περιοχή, γιατί η τριτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο.
Επιμένουμε στη χρησιμοποίηση των μεγάλης επιφάνειας καπναποθηκών Παπαστράτου ως πανεπιστημιακό χώρο στο κέντρο της πόλης και όχι ως δημαρχείο, καθώς με την επικείμενη συνένωση των δήμων η κίνηση θα αυξηθεί, ενώ σε τέτοιες υπηρεσίες πρέπει να γίνεται αποκέντρωση .

Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2010

Οδοιπορικό στο Αγρίνιο, τη Λίμνη Τριχωνίδα & την ευρύτερη περιοχή από το " travelstyle.gr "



Αγρίνιο, στην αιτωλική γη

Ξεχάστε ό,τι ξέρατε -ή είχατε ακούσει- για το Αγρίνιο και τη γύρω περιοχή. Γνωρίστε την όμορφη πλευρά μιας αστικής πόλης, ανακαλύψτε μαζί μας τα μυστικά της Τριχωνίδας και του Αχελώου και να είστε σίγουροι ότι θα επιστρέφετε εδώ ξανά και ξανά!

Αγρίνιο· η μεγαλύτερη πόλη του νομού Αιτωλοακαρνανίας και κατ' εμέ, η πιο αδικημένη. Πολλοί -ανάμεσά σε αυτούς κι εγώ μέχρι πρότινος- στο άκουσμα του συγκεκριμένου τοπωνυμίου φέρνουν στο νου ακόμη μία αστική μεγαλούπολη. Ωστόσο, σας διαβεβαιώνω πως ο συγκεκριμένος τόπος αξίζει μια πολύ προσεκτικότερη αντιμετώπιση. Αν αναρωτιέστε τι μπορεί να σας προσφέρει μία επίσκεψη στην αιτωλική αυτή γη, ακολουθήστε τα βήματά μας και θα διαπιστώσετε πως στο... οπλοστάσιό της κρύβει χίλιους δυο τρόπους να σας εντυπωσιάσει!

ΑΓΡΙΝΙΟ, ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Την Αθήνα με το Αγρίνιο χωρίζουν 285 χλμ. Μετά από 3,5 ώρες οδήγησης, λοιπόν, οι πινακίδες με την ένδειξη «κέντρο» με κατεύθυναν προς την καρδιά της πόλης, που γεμάτη από κόσμο, απείχε πάρα πολύ από την εικόνα που είχα πλάσει στο μυαλό μου. Σε όποιο δρόμο κι αν έβγαινα πάντα συναντούσα μπροστά μου μια πλατεία, μεγάλη ή μικρή! Η φύση κάνει έντονη την παρουσία της σε καθεμία από αυτές, ανανεώνοντας το αστικό χρώμα με μια φρέσκια «νότα» πρασίνου. Κορωνίδα όλων το Δημοτικό Πάρκο που αποτελεί μία μικρή όαση δροσιάς. Στην τριήμερη παραμονή μου εδώ, διαπίστωσα ότι το Αγρίνιο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις όλων! Τι εννοώ; Για την τέρψη νου και πνεύματος μπορείτε να επισκεφτείτε το Αρχαιολογικό Μουσείο, την Δημοτική Βιβλιοθήκη και την Αίθουσα Τέχνης του διάσημου γλύπτη Καπράλου, ενώ μία στάση στα ιστορικά κτήρια των καπναποθηκών Παπαστράτου και Παπαπέτρου επιβάλλεται. Οι αμετανόητοι λάτρεις της μόδας και του shopping... κοκκινίστε τις πιστωτικές σας κάρτες με μία βόλτα στην Παπαστράτου, τον εμπορικότερο δρόμο της πόλης, όπου οι βιτρίνες των καταστημάτων έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Για καλοπέραση, τουτέστιν μεζέδες, κρασάκι και βραδινά ποτά, κατευθυνθείτε στον πεζόδρομο Ηλία Ηλιού, εκεί όπου τη νύχτα επικρατεί το αδιαχώρητο κι η νεολαία έχει τον κύριο λόγο. Όσοι βέβαια δεν αρκείστε σε αυτά, μία εξόρμηση στα πέριξ θα σας προσφέρει... περισσότερα!

ΛΙΜΝΗ ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ
Αδιαμφισβήτητη ατραξιόν της περιοχής, η Τριχωνίδα. Η μεγαλύτερη λίμνη της Ελλάδας ανήκει στις περιοχές Natura 2000. Και πώς θα γινόταν διαφορετικά, αφού με διακόσια διαφορετικά είδη πουλιών -ανάμεσά τους 50 που ανήκουν στην κατηγορία των σπάνιων ή απειλούμενων- καθώς και 25 είδη ψαριών δικαιολογεί απόλυτα τον χαρακτηρισμό της ως ένας από τους σημαντικότερους εθνικούς υδροβιότοπους!

Για να καταλάβετε, όμως, για τι ακριβώς μιλάω θα πρέπει να κάνετε το γύρο της! Ξεκινήστε από το νότιο τμήμα της, το μη τουριστικό. Εδώ αδιαφιλονίκητα άρχει η φύση. Μπορεί ο δρόμος να μην είναι σε όλο το μήκος του παραλίμνιος, ωστόσο σε αρκετά χωριά υπάρχουν στενά, κάθετα στον κεντρικό οδικό άξονα, που σας οδηγούν στη λίμνη. Μόλις την προσεγγίσετε, το τοπίο που απλώνεται μπροστά σας είναι μαγικό! Τα γαλήνια νερά της και τα τεράστια πλατάνια που την αγκαλιάζουν σας παρασέρνουν σε ένα σεργιάνι στα μονοπάτια της... σιωπής, που επικρατεί απόλυτα! Συνεχίζοντας την πορεία σας προς το ανατολικό τμήμα της και αφήνοντας πίσω σας το Πετροχώρι, το καμπαναριό του Αγ. Νεκταρίου, που δεσπόζει επιβλητικό από μακριά, σηματοδοτεί την έλευσή σας στο Θέρμο. Στο ορεινό κεφαλοχώρι οι αντιθέσεις είναι έντονες. Από τη μία, όλες οι σύγχρονες υπηρεσίες όπως τράπεζα, ταχυδρομείο, ΟΤΕ και από την άλλη οι νωχελικοί ρυθμοί της καθημερινότητας, με τους μεγαλύτερης ηλικίας άντρες να περνούν την ώρα τους στα καφενεία της κεντρικής πλακόστρωτης πλατείας, κάτω από τους γεροπλάτανους. Επισκεφθείτε τη Μονή της Αγ. Παρασκευής, όπου από το 1997 λειτουργεί κέρινο μουσείο αναπαράστασης του Κρυφού Σχολειού, αφιερωμένο στο μεγάλο δάσκαλο του γένους, Κοσμά Αιτωλό.

Κατευθυνόμενοι προς το βόρειο τμήμα της Τριχωνίδας, λίγο πριν την Παραβόλα και το Καινούργιο (τις πιο ανεπτυγμένες παραλίμνιες περιοχές), κάντε μια στάση σε μία από τις ταβέρνες και δοκιμάστε οπωσδήποτε αθερίνα τηγανιτή· θεωρείται το must της περιοχής. Την ώρα του ηλιοβασιλέματος ανεβείτε μέχρι το Βλοχό, έναν μικρό ορεινό οικισμό στα βόρεια του Καινούργιου, για να αποκτήσετε την καλύτερη πανοραμική θέα στη λίμνη. Δεν υπάρχει ομορφότερη εικόνα από αυτή για να ολοκληρώσετε την περιήγησή σας στον ευλογημένο τούτο τόπο.

ΤΟΠΙΑ ΑΠΑΡΑΜΙΛΛΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ
...Αν εντούτοις ζητάτε ακόμα περισσότερα, τότε κατευθυνθείτε βόρεια του Αγρινίου. Πάρτε το δρόμο προς Αμφιλοχία και στη διασταύρωση για Νεάπολη στρίψτε δεξιά. Περάστε τη γέφυρα πάνω από τον Αχελώο, στο ύψος του χωριού Ματσούκι, και συνεχίστε την πορεία σας προς Καστράκι. Μόλις 11 χλμ. σάς χωρίζουν από το Μπαμπαλιό. Μπορεί κατά τη διαδρομή ελαιώνες και πλατάνια να συνεπαίρνουν το βλέμμα σας, ωστόσο, αυτό που σας περιμένει στον τελικό προορισμό θα σας εκστασιάσει το δίχως άλλο. Κομμάτια πράσινης γης μέσα σε τεχνητές λίμνες με κρυστάλλινα νερά, συνθέτουν ένα τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς, κάνοντάς σας να αισθάνεστε πως βρίσκεστε -δίχως υπερβολή- κάπου... στη Σκοτία. Απαθανατίστε με τον φωτογραφικό φακό σας κάθε εικόνα, κάθε στιγμή, και να θυμάστε πάντα ότι κάθε τόπος κρύβει τα δικά του μυστικά. Το Αγρίνιο και η γύρω περιοχή, όπως αποδείχθηκε, είναι ένας κρυμμένος θησαυρός που αξίζει όλοι μας να ανακαλύψουμε...

ΠΗΓΗ : http://www.travelstyle.gr/portal/gr/destination_articles.php?dest_id=1234&id=1295

Συνδέθηκαν τα 4 πρώτα Φωτοβολταϊκά πάρκα στο Δήμο Θέρμου.





Οι πρώτοι 4 φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνδέθηκαν με τη ΔΕΗ 19 και 20 Μαρτίου 2010 στο Δήμο Θέρμου από τις Εταιρείες ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΑΠΟΚΟΥΡΟΥ(2 X 100 Kw) ΚΑΙ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΟΡΕΙΝΗΣ ΤΡΙΧΩΝΙΔΑΣ(2 X 100 KW).
Ο σκοπός των επενδύσεων είναι η παραγωγή και η πώληση στη ΔΕΗ ηλεκτρικού ρεύματος από τα φωτοβολταϊκά συστήματα.
Η αναμενόμενη ετήσια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και για τα 4 πάρκα ανέρχεται περίπου στις 560.000 KWh.Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε ετήσια παραγωγή της τάξης των 1400 kWh ανά εγκατεστημένο kWp, δηλαδή capacity factor λίγο μεγαλύτερο του 15%.
Με τη λειτουργία του θα αντισταθμίσει περίπου 580 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως.
Η εν λόγω αντιστάθμιση αντιστοιχεί σε δασική έκταση 600 στρεμμάτων.
Το εγγεκριμένο παραγωγικό δυναμικό των 2 εταιριών έιναι συνολικά 1,9 MW. Από αυτά το 1,6 MW της εταιρείας ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΑΠΟΚΟΥΡΟΥ και το 0,3 MW της εταιρείας ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΟΡΕΙΝΗΣ ΤΡΙΧΩΝΙΔΑΣ.
Όλοι οι φ/β σταθμοί διαθέτουν πλήρη έλεγχο και διαχείριση καθώς και πλήθος αισθητηρίων (ηλιακής ακτινοβολίας, ταχύτητας ανέμου, θερμοκρασίας φωτοβολταϊκών,θερμοκρασίας περιβάλλοντος κ.α.) για σωστή εκτίμηση της απόδοσης κάθε στιγμή. Το σύστημα παρακολούθησης τους δίνει τη δυνατότητα αποστολής σε πραγματικό χρόνο των αναφορών παραγωγής ενέργειας, εικόνων μέσω καμερών(24 ώρες) αλλά και των του συστήματος.Όλα τα δεδομένα καταγράφονται στον server και παρακολουθούνται από οπουδήποτε στον πλανήτη.

Η στροφή στις καθαρές πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή, αποτελεί τη μόνη διέξοδο για την αποτροπή των κλιματικών αλλαγών που απειλούν σήμερα τον πλανήτη. Επιπλέον, η χρήση της ηλιακής ενέργειας συνεπάγεται λιγότερες εκπομπές άλλων επικίνδυνων ρύπων (όπως τα καρκινογόνα μικροσωματίδια, τα οξείδια του αζώτου, οι ενώσεις του θείου, κ.λπ). Οι ρύποι αυτοί επιφέρουν σοβαρές βλάβες στην υγεία και το περιβάλλον.

ΠΗΓΗ : http://thermo.forumandco.com/topic-n451.htm

Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010

Όμιλος φίλος σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης»


Όμιλος φίλος σιδηροδρόμου

Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης»

Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.



Προς: ΠΡΟΕΔΡΟ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε

κ. Ιωάννη Πετρόπουλο

Δ.Σ. ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., Διεύθυνση μελετών

Καρόλου 27 10437, Αθήνα

Διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού ΟΣΕ

Καρόλου 1-3 10437, Αθήνα

Κοινοποίηση :

1. Υπουργός Υποδομών & Δικτύων Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε 10191 Παπάγου

2. ΥΥ&Δ, Τμήμα κοινοβουλευτικού Ελέγχου

3. Βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας

4. Δ.Σ. Επιμελητήριου Αιτωλοακαρνανίας

5. ΤΕΕ περιφερειακό τμήμα νομού Αιτωλοακαρνανίας

6. Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

7. Περιφέρεια Ηπείρου

8. Νομαρχίες: Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ιωαννίνων

9. Δημοτικά συμβούλια: Μεσολογγίου, Αρακύνθου, Στράτου, Νεάπολης, Ινάχου, Θεστιέων, Παραβόλας, Θέρμου, Μακρυνείας, Παρακαμπυλίων, Παναιτωλικού, Αγρινίου, Άρτας, Ιωαννίνων

10. Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου

11. δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ

12. ΑΚΑΡΠΟΡΤ A.E

13. Μ.Μ.Ε.

Θέμα: Υπό προκήρυξη μελέτες για τμήματα του «δυτικού σιδηροδρομικού άξονα» Αντίρριο – Ιωάννινα.

Στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. (http://www.ergose.gr/ergosesite/inner.asp?CONTAINERID=3&REFCI=679&LANGUAGE=1) στην κατηγορία «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΩΝ 12ΜΗΝΟΥ» στην υποκατηγορία «ΜΕΛΕΤΕΣ» (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 12 ΜΗΝΩΝ (Αρ. Απόφασης 2503, Ημ/νία Έγκρισης Δ.Σ. ΕΡΓΟΣΕ 25-02-2008)

Συμβάσεις Εκπόνησης Μελετών, Συναφών Υπηρεσιών και Συμφωνιών - Πλαίσιο που πρόκειται να προκηρυχθούν ή και να ανατεθούν τους επόμενους 12 μήνες), ανακοινώνονται στο συνημμένο έγγραφο οι μελέτες χάραξης για τμήματα του Δυτικού σιδηροδρομικού άξονα. Συγκεκριμένα:

> Αριθμός Απόφασης 41: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο- Ιωάννινα τμήμα από Αντίρριο έως Χ.Θ. 42+000 και σύνδεση με Αστακό (Α' Φάση)»,

> Α.Α. 42: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο-Ιωάννινα τμήμα από 42+000 έως Χ.Θ. 120+000 (Α' Φάση)»

> Α.Α. 43: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο- Ιωάννινα τμήμα από Χ.Θ. 120+000 έως Χ.Θ. 180+000 (Ιωάννινα) (Α' Φάση)»,

> Α.Α. 44: «Τοπογραφικές Μελέτες για την αντιμετώπιση αναγκών και

σύνταξη ορθοφωτοχαρτών για την Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Αντίρριο-Ιωάννινα»

Ταμείο χρηματοδότησης και απόφαση ένταξης ορίζετε το «Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.)» ενώ ημερομηνία ολοκλήρωσης βάσει απόφασης ορίζετε ο Απρίλιος του 2013. Συνολικά ο προϋπολογισμός για τις συγκεκριμένες μελέτες ανέρχεται στα 23800000 € ενώ χαρακτηρίζονται «υπο προκήρυξη»

Αρχικά οι συγκεκριμένες διακηρύξεις εντείνουν το ενδιαφέρον και τον αγώνα για το πάγιο αίτημα των κοινωνιών και παραγωγικών τάξεων της πιο απομονωμένης συγκοινωνιακά περιοχής της Ελλάδας και μια από τις φτωχότερες της Ε.Ε για την δημιουργία σύγχρονου σιδηροδρόμου. Είναι κάτι για το οποίο αγωνιζόμαστε δεκαετίες και αποτελεί όραμα και σκοπό.

Από παλαιότερες παρουσιάσεις προμελετών γνωρίζουμε πως προβλέπετε χάραξη που παρακάμπτει αδικαιολόγητα την πόλη του Αγρινίου, την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη που διέρχεται ο άξονας. Μια πόλη οικονομικό και φυσικό κέντρο του νομού Αιτωλοακαρνανίας και της Δυτικής Στερεάς. Με ποια αυτοκαταστροφική λογική ξεκινάει αυτό το έργο πνοής, αγνοώντας μια τεράστια πηγή επιβατών; Ποια επιστημονικά στοιχεία δικαιολογούν την απομόνωση μιας πόλης 100 χιλιάδων κατοίκων; Ο όμιλος, η τοπική αυτοδιοίκηση καθώς και σύσσωμη η τοπική κοινωνία, υποστηρίζουμε και διεκδικούμε διαφορετική τελική χάραξη κοντά στο Αγρίνιο. Ελπίζουμε οι τελικές μελέτες που πρόκειται να ξεκινήσουν θα διορθώσουν το αρχικό σφάλμα και θα λάβουν υπόψη τις έντεκα ομόφωνες αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων της Αιτωλοακαρνανίας (τις οποίες και σας επισυνάπτουμε) που ξεκαθαρίζουν πως δεν θα ανεχτούν την συγκοινωνιακή απομόνωση που τους επιβάλει ο λάθος σχεδιασμός της προμελέτης.

Θέλουμε να ενημερωθούμε για την πορεία των διαδικασιών για την έγκριση και εξασφάλιση των χρηματοδοτήσεων, την πρόοδο των διαδικασιών των δημοπρατήσεων, το χρονοδιάγραμμα των μελετών και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μελετώμενων έργων προκειμένου να προβούμε σε προτάσεις, γιατί, όπως σας ξεκαθαρίσαμε, δεν θα ανεχτούμε διαφορετική χάραξη.

Τέλος αιτούμαστε την ταχεία προώθηση του δίκαιου αιτήματός μας, σύμφωνα και με την διάταξη του άρθρου 4, παρ. 1 του Ν. 2690/1999 «Κύρωση Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας» και την κοινοποίηση σε εμάς όλων των σχετικών εγγράφων σας. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία είμαστε πάντα πρόθυμοι και διαθέσιμοι και μπορείτε να επικοινωνείτε οποιαδήποτε στιγμή με τον όμιλο «Χ. Τρικούπης».


Ο πρόεδρος του Ομίλου

Χρήστος Κατσιμπίνης

ΣΧΟΛΙΟ :
Αν και αυτές οι διακυρήξεις της ΕΡΓΟΣΕ είναι προ 2 ετών, όντως η χάραξη του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα ( όποτε αυτός γίνει ) προβλέπει απομόνωση του Αγρινίου ( κατά τον ίδιο τρόπο που έγινε και με την Ιόνια Οδό και την "περίφημη" Ευρεία Παράκαμψη Αγρινίου ). Επειδή δεν πρέπει ο λαός του Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής, που ανέρχεται σε 100000 κατοίκους, να βρεθεί ξανά προ τετελεσμένων γεγονότων όπως με την Ιόνια Οδό που μας αφήνει 20 χιλιόμετρα αιματοβαμμένου δρόμου μακριά από το σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, οι όποιες μοίχειες σκέψεις για χάραξη του μελλοντικού ( πολύ μελλοντικού θα λέγαμε εμείς ) Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα μακριά από το μεγάλο αστικό κέντρο της Αιτωλοακαρνανίας θα πρέπει να παραμείνουν απλά σκέψεις. Και για αυτό την ευθύνη φέρουν όσοι ασκούν εξουσία στην πόλη και την περιοχή ( όπως ευθύνη φέρουν και για την ευρεία παράκαμψη Αγρινίου προ πολλών ετών, με την κατασκευή του τότε "τυφλού" τμήματος της παράκαμψης από Κεφαλόβρυσο μέχρι Αγγελόκαστρο ώστε να βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων ).
Μπορεί το έργο να κατασκευαστεί σε πάρα πολλά χρόνια από τώρα, αλλά τα σχέδια και οι σκέψεις που υπάρχουν κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση ( την ίδια που πήρε και η παράκαμψη, με σταθμό για το Αγρίνιο κάπου στη... Ρίγανη, "δίπλα" μας δηλαδή ).
Δε θα γράψουμε κάτι περισσότερο, γιατί η οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα δεν επιτρέπει τέτοια έργα ( αν και αυτά έπρεπε να είχαν πρωτεραιότητα ). Όμως , να ξέρουν οι εκάστοτε τοπικοί άρχοντες πως η όποια ενόχληση και η πίεση πρέπει να ασκηθεί από νωρίς, γιατί όπως λέει και ο λαός : " Το χάσαμε το τρένο πατριώτη "...

Σάββατο, 20 Μαρτίου 2010

Επιστολή του Συλλόγου Φοιτητών του τμήματος " Διαχείριση Πολιτισμικού Περιβάλλοντος & Νέων Τεχνολογιών "


ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ(ΑΓΡΙΝΙΟ)

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΑ Μ.Μ.Ε.


Με αυτήν την επιστολή ως σύλλογος φοιτητών του Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών με έδρα το Αγρίνιο επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα προβλήματα τα οποία έχουν προκύψει στο τμήμα και κρίνονται μείζονος σημασίας .Διανύουμε το 6ο ακαδημαϊκό έτος λειτουργίας του Τμήματος, και δυστυχώς παρατηρούμε ότι ενώ οι συνθήκες θα έπρεπε να βελτιώνονται, αυτό δεν συμβαίνει. Τα προβλήματα αναλυτικότερα είναι τα εξής:

* ΈΛΛΕΙΨΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ :

Από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2009-2010 παρατηρείται έλλειψη διοικητικού προσωπικού όσον αφορά στην λειτουργία της γραμματείας , της βιβλιοθήκης που είναι ανοιχτή αλλά δεν εξυπηρετεί φοιτητές και την απουσία τεχνικού προσωπικού όσον αφορά στα εργαστήρια υπολογιστών και την λειτουργιά του server για την παροχή internet.

· ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ:

Έπειτα από την μετεγκατάσταση του Τμήματος στην Νεάπολη ένα πρόβλημα μείζονος σημασίας είναι η μετακίνηση των φοιτητών από και προς το Κέντρο του Αγρινίου. Τα προβλήματα με το ΚΤΕΛ Αγρινίου συνεχίζονται, καθώς δεν είναι αρκετά τα δρομολόγια ώστε να ανταποκριθούν επαρκώς στον αριθμό και το πρόγραμμα των φοιτητών του Τμήματος. Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς οι φοιτητές δεν έχουν άλλο μέσο για την μετακίνησή τους προς και από την Νεάπολη .Επίσης το κόστος του εισιτηρίου που απαιτείται να πληρώσει κάθε φοιτητής είναι υπερβολικό αν αναλογιστεί κάνεις τον αριθμό των φοιτητών που μετακινούνται καθημερινά σε σύγκριση με άλλες πόλεις.

· ΚΤΗΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ:

Ένα από τα καίρια προβλήματα που απασχολούν τους φοιτητές είναι το κτηριακό. Το τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών από τον Φεβρουάριο του 2006 δεν στεγάζεται στο Αγρίνιο αλλά στην Νεάπολη ,με αποτέλεσμα οι φοιτητές να αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά από το Αγρίνιο στη Νεάπολη με λεωφορείο.

Τον Σεπτέμβριο λήγει η σύμβαση του κτηρίου που έχει το Πανεπιστήμιο με τον κ.Τσαπακίδη( ιδιοκτήτη του κτηρίου) με συνέπεια να μην γνωρίζουμε που θα μεταφερθούμε.

Ο διαγωνισμός για το τρίτο κτήριο ο οποίος διεξήχθη πριν από τα Χριστούγεννα κατέστη άγονος και από τότε δεν έχει γίνει καμία κίνηση επίσημα δεν υπάρχει κάποιος αρμόδιος να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την εύρεση άλλου κτηρίου .

Άλλο ένα θέμα που προβληματίζει τη φοιτητική κοινότητα είναι η ανύπαρκτη υποδομή εστιών .Εστίες οι οποίες είναι απαραίτητες τουλάχιστον για τους φοιτητές που η οικονομική τους κατάσταση δεν τους επιτρέπει να πληρώνουν ενοίκια .

Τέλος έχουν παραχωρηθεί 178 στρέμματα στο χώρο του πρώην αεροδρομίου για την ανέγερση Πανεπιστημιούπολης .Τα βοηθητικά κτήρια μπορεί να είναι μια σύντομη λύση άλλα τα προβλήματα μας θα λυθούν με την ανέγερση Πανεπιστημιούπολης.

* ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ:

Ενώ έχουν περάσει έξι συναπτά έτη λειτουργίας του Τμήματος οι απόφοιτοι αυτού δεν έχουν αποκτήσει ακόμη επαγγελματικά δικαιώματα και κατά συνέπεια δεν έχουν καμία επαγγελματική αποκατάσταση . Παρότι έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες από το σύλλογο φοιτητών να δημιουργηθεί Προεδρικό Διατάγματα και να ενταχθεί άμεσα ο τίτλος σπουδών του τμήματος στο προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ (κλάδος ΠΕ ) όλες οι ενέργειες πάγωσαν έπειτα από την ανακοίνωση της Διοικούσας Επιτροπής.

Με εκτίμηση

ο Σ.Φ. του Τμήματος


ΣΧΟΛΙΟ : Όταν οι δημοτικές αρχές επί χρόνια κόπτονται για την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου στο Αγρίνιο και δεν αξιοποιούν την περιουσία τους προς βοήθεια του ιδρύματος, τότε τα λόγια περιττεύουν.
Στο κοντινό παρελθόν είχε συζητηθεί η ανάπτυξη των πρώτων σχολών του Πανεπιστημίου στις πρώην καπναποθήκες Παπαστράτου, που έχουν μεγάλη επιφάνεια,βρίσκονται στο κέντρο της πόλης και θα αποτελούσαν κόσμημα.
Κάτι αντίστοιχο έχει γίνει με το όμορφο παλιό κτίριο του Παπαστράτου στην παραλία του Βόλου, το οποίο στεγάζει υπηρεσίες και σχολές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Εμείς εδώ όμως αντί αυτού θα δώσουμε 4 εκατομμύρια ευρώ για ανακατασκευή των καπναποθηκών και μεταφορά των υπηρεσιών του Δήμου.
Τα 178 στρέμματα στο παλιό πολιτικό αεροδρόμιο μπορεί να υπάρχουν, χρήματα,όμως, δεν υπάρχουν ούτε καν για τις πρώτες αναγκαίες υποδομές. Αντί λοιπόν να κυνηγάμε τόσο μεγάλα κονδύλια τέτοιες δύσκολες εποχές ( Με τη χώρα στο χείλος της χρεοκοπίας ), καλό θα ήταν να είχαμε αξιοποιήσει τις καπναποθήκες Παπαστράτου στο κέντρο της πόλης, το οποίο βρίσκεται σε καίριο σημείο και θα έδινε ζωή με την κίνηση των φοιτητών. Tόσα χρόνια αντί να κυνηγάμε το ουτοπικό,όπως αποδείχτηκε, όνειρο κατασκευής υποδομών στο παλιό αεροδρόμιο,καλό θα ήταν να αναπτύξουμε το νέο Πανεπιστήμιο στο κέντρο της πόλης και μετά υπήρχε επιπλέον χρόνος για περαιτέρω πίεση όσον αφορά εγκαταστάσεις στο Δοκίμι.
Για του λόγου το αληθές : http://www.uth.gr/genika/egkatastaseis/79

«Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης το ΔάSOS Φράξου Τριχωνίου»





ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

ΔΗΜOTIKO ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΒΑΛΟΥΣ

«Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης το ΔάSOS Φράξου Τριχωνίου»


Τη Κυριακή 21 Μαρτίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας. Η ημέρα αυτή έχει θεσπιστεί από τον Ο.Η.Ε. ως ημέρα εορτασμού των δασών για να μάθουμε περισσότερα για τις λειτουργίες των δασών, τη σπουδαιότητα τους, την ανάγκη προστασίας τους μιας και είναι ζωτικής σημασίας οικοσυστήματα για την ανθρώπινη επιβίωση.

Για το λόγο αυτό το Δημοτικό Σχολείο Γαβαλούς τη Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010 στις 11:00 π.μ. και στα πλαίσια περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θα πραγματοποιήσει την εκδήλωση-παρουσίαση με τίτλο «Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης το ΔάSOS Φράξου Τριχωνίου».

Ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου Γαβαλούς κ. Θεοδωρόπουλος Αιμίλιος, οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων με προσκεκλημένο ομιλητή τον κ. Μαμάση Διονύση, περιβαλλοντολόγο-χαρτογράφο οργανώνουν την περιβαλλοντική εκδήλωση για να ενημερωθούν οι μαθητές, γονείς και προσκεκλημένοι για το άγνωστο κατά πολλούς υδροχαρές δάσος φράξου που βρισκεται στο χωριό Τριχώνιο του Δήμου Μακρυνείας. Θα ενημερωθούν για τις λειτουργίες, τις αξίες, τις απειλές, την προστασία, την ορθολογική του διαχείριση και την ανάδειξη του δασικού οικοσυστήματος. Το (μη ανακηρυγμένο) διατηρητέο μνημείο της φύσης με τους σπάνιους νερόφραξους που σώζεται μέχρι σήμερα διακρίνεται για την οικολογική του και ιστορική του αξία, τη φυσική του ομορφία, τη πλούσια ορνιθοπανίδα ενώ σε απόσταση μόλις 110 μέτρων βρίσκoνται οι ασβεστούχοι βάλτοι της λίμνη Τριχωνίδα.

Την περιβαλλοντική εκδήλωση θα συντονίσει ο κ. Διονύσης Χρ. Μαμάσης, Περιβαλλοντολόγος-Χαρτογράφος.

Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2010

Μεγάλο αφιέρωμα στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας από την εφημερίδα " ΤΑ ΝΕΑ "



Αιτωλοακαρνανία : " Το πάρκο της Ελλάδας "

Επιλογές διαμονής και διασκέδασης. Περιήγηση στο νομό, φωτογραφίες και πολλά άλλα συνθέτουν το αφιέρωμα στο νομό.

Ολόκληρο το ένθετο : http://images.tanea.gr/AssetService//Image.ashx?t=2&nid=15254348&

Διήμερο αθλητικών εκδηλώσεων αφιερωμένο στη μνήμη του Μιχάλη Κούση.


Ο Δήμος Αγρινίου διοργανώνει διήμερο αθλητικών εκδηλώσεων αφιερωμένο στη μνήμη του κορυφαίου Αγρινιώτη αθλητή Μιχάλη Κούση, το Σάββατο και την Κυριακή 20 και 21 Μαρτίου.

Το Σάββατο 20 Μαρτίου στις 7.00 μ.μ. στο Παπαστράτειο Μέγαρο θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση βράβευσης αθλητών και αθλητριών που διακρίθηκαν τη χρονιά που πέρασε (2009) καθώς και ανθρώπων του αθλητισμού για την προσφορά τους .

Παράλληλα στον ίδιο χώρο θα λειτουργήσει έκθεση αθλητικών τεκμηρίων και ενθυμημάτων.

Την επόμενη ημέρα, Κυριακή 21 Μαρτίου, θα διεξαχθεί για τρίτη συνεχή χρονιά ο 3ος Ημιμαραθώνιος δρόμος «Μιχάλης Κούσης».

Η εκκίνηση του αγώνα θα πραγματοποιηθεί στις 11 το πρωί στη θέση Δογρή και ο τερματισμός στην πλατεία Δημοκρατίας του Αγρινίου.

Πρόκειται για μια διοργάνωση υψηλού επιπέδου που έχει γίνει πλέον θεσμός για την πόλη, στην οποία θα συμμετάσχουν περίπου 350 αθλητές και αθλήτριες από όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων πολλοί πρωταθλητές των μεγάλων αποστάσεων.

http://www.cityofagrinio.gr/city/agones-kousis

Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2010

Το Μεσολόγγι κινδυνεύει να γίνει Βενετία


Άρθρο στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας " ΤΟ ΒΗΜΑ " μας προιδεάζει για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή μας και συγκεκριμένα στο Μεσολόγγι και γενικότερα στις περιοχές πέριξ της λιμνοθάλλασσας Μεσολογγίου-Αιτωλικού.

Ερευνα του ΕΜΠ προειδοποιεί για κατάκλυση μεγάλων εκτάσεων στην περιοχή εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής


" Τι Μαλδίβες, τι Βενετία, τι Μεσολόγγι... Κοινή η μοίρα τους στα σενάρια επί... χάρτου που κάνουν επιστήμονες προβλέποντας τις επιπτώσεις από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας λόγω των κλιματικών αλλαγών. Οι Μαλδίβες είναι το πρώτο νησιωτικό σύμπλεγμα που θα εξαφανιστεί από τον χάρτη, σύμφωνα με τους ειδικούς, κατακλυζόμενο από τη θάλασσα. Στη γειτονιά μας η Βενετία ήδη ζει το μέλλον.

Στην Ελλάδα το Μεσολόγγι έχει μπει στο «μικροσκόπιο» των επιστημόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, οι οποίοι προειδοποιούν ότι μέσα στον αιώνα μας η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα σημάνει κατακλυσμό μεγάλων εκτάσεων γης, με επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα, και στην οικονομική και κοινωνική ζωή των κατοίκων. Η άνοδος υπολογίζεται σε τουλάχιστον 0,5 μέτρο και αυτό θα σημάνει άμεσα την κάλυψη με νερό τεράστιων εκτάσεων τόσο της πόλης όσο και καλλιεργειών.

«Ηδη η λιμνοθάλασσα δέχεται πολλές ανθρωπογενείς πιέσεις που δημιουργούν κινδύνους με ή χωρίς κλιματική αλλαγή» τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο υπεύθυνος της επιστημονικής ομάδας που εκπόνησε την έρευνα, καθηγητής του ΕΜΠ, κ. Γ. Τσακίρης . «Οι αναμενόμενες μεγαλύτερες θερμοκρασίες του καλοκαιριού, οι λιγότερες εισροές γλυκού νερού (λόγω μειωμένων βροχών), αλλά και η άνοδος της στάθμης της θάλασσαςθα αυξήσουν τον κίνδυνο δημιουργίας συνθηκών μειωμένης οξυγόνωσης και αυξημένης αλατότητας, με δυσμενή αποτελέσματα για τους έμβιους οργανισμούς της λιμνοθάλασσας» συμπληρώνει.

Δεν έχουν περάσει ούτε τρεις μήνες που το Μεσολόγγι πλημμύρισε και πάλι, όταν νότιοι άνεμοι συνδυάστηκαν με υψηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να προκληθεί φουσκοθαλασσιά. Είναι μία από τις εικόνες της καθημερινότητας του τόπου αυτού, που δείχνει ότι η περιοχή αποτελεί ένα ευάλωτο οικοσύστημα. Με βάση το ερευνητικό πρόγραμμα, στο μέλλον η λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου- Αιτωλικού δεν απειλείται μόνο από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας.

Περισσότεροι καύσωνες

Εχει υπολογισθεί ότι θα μειωθεί η εισροή γλυκού νερού στη λιμνοθάλασσα κατά μέσον όρο από τα 60 εκατομμύρια κυβικά μέτρα στα 42 εκατ. κυβικά μέτρα, ενώ το κλίμα θα γίνει ξηρότερο. Επιπλέον, η αύξηση της θερμοκρασίας και της αστάθειας του κλίματος (περισσότεροι καύσωνες) συνεπάγεται μείωση του διαλυμένου οξυγόνου, με σημαντική επίπτωση στην επιβίωση και αναπαραγωγή, στην ανάπτυξη και στη μετανάστευση των θαλάσσιων και λιμναίων οργανισμών. Αν και η οξυγόνωση του νερού της λιμνοθάλασσας θεωρείται ικανοποιητική- με εξαίρεση ορισμένα τμήματα τους καλοκαιρινούς μήνες-, δεν πρέπει να λησμονείται το γεγονός ότι οι μικρές τιμές διαλυμένου οξυγόνου ήταν η αιτία μαζικών θανάτων ψαριών τον Ιούλιο του 1999 σε συνθήκες άπνοιας και υψηλών θερμοκρασιών.

Ιδιαίτερη σημασία για την οικολογική κατάσταση της λιμνοθάλασσας έχουν οι ανθρωπογενείς δραστηριότητες στην ευρύτερη περιοχή. Οπως επισημαίνει ο κ. Τσακίρης, οι κυριότερες μεγάλης κλίμακας επεμβάσεις είναι «η ρύθμιση της παροχής του Αχελώου με τα φράγματα της ΔΕΗ Καστράκι και Στράτος, όπως επίσης η εκτροπή του Ευήνου προς τον Μόρνο και την Αθήνα».

Στις ανθρωπογενείς πιέσεις που επιβαρύνουν το οικοσύστημα της λιμνοθάλασσας περιλαμβάνονται οι απορροές από τον βιολογικό καθαρισμό του Μεσολογγίου και ενός χειμάρρου στο βόρειο τμήμα της, η εντατική χρήση φωσφορικών και νιτρικών λιπασμάτων και οι εδαφοβελτιώσεις με αμμωνία στις αγροτικές καλλιέργειες, αλλά και αυτές με εντατική χρήση των οποίων τα στραγγίσματα καταλήγουν μέσω αντλιοστασίων στη λιμνοθάλασσα. Μικρές κτηνοτροφικές μονάδες επιβαρύνουν εξίσου το περιβάλλον της περιοχής, ενώ ορισμένα τεχνητά έργα- αμμολωρίδες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία των ρευμάτων στη λιμνοθάλασσα- προκαλούν διακυμάνσεις στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νερού μεταβάλλοντας θερμοκρασία, αλατότητα, οξυγόνο, θολότητα, Ρha κτλ.

Για τον κ. Τσακίρη η λύση είναι συγκεκριμένη: «Πρέπει να συστηματοποιηθούν οι μετρήσεις των βασικών παραμέτρων και δεικτών της κατάστασης της λιμνοθάλασσας. Επίσης, να εκπονηθούν προγράμματα προστασίας από τις ανθρωπογενείς πιέσεις και προγράμματα προσαρμογής-μετριασμού των επιπτώσεων από τους κινδύνους που απειλούν τη λιμνοθάλασσα με την ευθύνη του τοπικού φορέα διαχείρισης».

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ
«Βρήκαμε ακόμη και χέλια στους δρόμους»
Ζει μόνιμα στο Αιτωλικό, ένα νησάκι στο μέσον της λιμνοθάλασσας που ενώνεται με δύο πέτρινα γεφύρια. Ο 49χρονος οικονομολόγος κ. Δ. Μπρούνος (φωτογραφία), ο οποίος διατηρεί λογιστικό γραφείο στην περιοχή, λέει ότι τα περί ανόδου της στάθμης των νερών της λιμνοθάλασσας μελλοντικά είναι μόνιμο θέμα συζήτησης στο χωριό, γιατί έτσι κι αλλιώς σήμερα οι πλημμύρες έχουν πυκνώσει.

«Ηταν αραιά τα πλημμυρικά φαινόμενα-μία φορά τη δεκαετία.Τα τελευταία τρία χρόνια όμως παρατηρούνται κάθε χρόνο και το 2009 δύο φορές ανέβηκε η στάθμη της θάλασσας πάνω από ένα μέτρο, με αποτέλεσμα να καλυφθούν τα στηθαία της παραλίας και το νερό να βγει στον δρόμο. Βρήκαμε ακόμη και χέλια στους δρόμους της παραλίας, ενώ οι καμάρες των γεφυριών είχαν καλυφθεί πλήρως και δεν φαίνονταν καθόλου». Ο δήμος ξεκινά τεχνικό έργο με αντλιοστάσια, μοτέρ και σωληνώσεις για να διώχνει τα νερά όταν πλημμυρίσουν πάλι οι δρόμοι, ενώ ο κ. Μπρούνος υπογραμμίζει: «Οταν έχουμε “μπασά”, όπως λέμε εμείς στην περιοχήτην πλημμυρίδα, εκλύεται υδρόθειο, η περιοχή μυρίζει σαν κλούβιο αβγό και ψοφάνε τα ψάρια».

Το παράπονο των ψαράδων είναι ότι δεν έχουν περιληφθεί ποτέ στις αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ, λέει, και συμπληρώνει: «Οταν αυτά συμβαίνουν σήμερα, σκέψου τι θα γίνει αν επιβεβαιωθούν οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις κλιματικές αλλαγές. Λένε το Αιτωλικό “μικρή Βενετία”, αλλά τότε θα γίνουμε πραγματική Βενετία και στο Αιτωλικό τις ξύλινες βάρκες θα τις δένουμε έξω από τα σπίτια μας». "

ΠΗΓΗ : http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=320780&dt=18/03/2010

Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010

Οδικός άξονας Αμβρακία - Άκτιο : Πήρε το δρόμο της υλοποίησης


Υπογράφθηκαν το μεσημέρι στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι συμβάσεις κατασκευής του οδικού άξονα που συνδέει την Αμβρακία με το Άκτιο. Πρόκειται για ένα βασικό οδικό έργο της Δυτικής Ελλάδας, συνολικού μήκους 48 χλμ. και προϋπολογισμού δημοπράτησης 291.000.000 ευρώ.
Το έργο συνδέει την Ιόνια Οδό με τη Λευκάδα και την Πρέβεζα αντίστοιχα, ενώ αποτελεί το πρώτο τμήμα του Δυτικού άξονα μέχρι την Ηγουμενίτσα. Χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και ανήκει στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο. Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα. Κατασκευάζεται σε τέσσερα υποτμήματα με μήκη 22.5, 4.4, 8.1 και 13.5 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

1ο Τμήμα
Χ.Θ. 0+000 – 22+500 (22,5 χλμ) (περιοχή Ακτίου – Βόνιτσας)
Ανάδοχος κατασκευής: ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε
2ο Τμήμα
Χ.Θ. 22+500 – 26+900 (4,4 χλμ.) (περιοχή Βόνιτσας – Δρυμού)
Ανάδοχος κατασκευής: ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε
3ο Τμήμα
Χ.Θ. 26+900 – 35+000 (8,1 χλμ.) (περιοχή Δρυμού – Λουτρακίου)
Ανάδοχος κατασκευής: ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε
4ο Τμήμα
Χ.Θ. 35+000 – 48+497( 13,5 χλμ.) (περιοχή Κατούνας - Λίμνης Αμβρακίας)
Ανάδοχος κατασκευής: CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE

Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010

Πρόγραμμα Ορειβατικού Συλλόγου Αγρινίου 2010

Εμπλουτισμός με χέλια σε υδάτινα οικοσυστήματα των εσωτερικών υδάτων του νομού από τη Ν.Α. Αιτ/νίας



Από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας διενεργήθηκε χθες (Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010) εμπλουτισμός με χέλια σε υδάτινα οικοσυστήματα των εσωτερικών υδάτων του νομού.
Η ενέργεια αποσκοπεί στην τόνωση της παραγωγικής ικανότητας των συστημάτων αυτών αλλά και στην κάλυψη των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η χώρα έναντι του κανονισμού Ε.Ε 1100 / 2007 που αφορά την ανασύσταση των αποθεμάτων χελιού.
Στα πλαίσια του κανονισμού αυτού έχει αναληφθεί η υποχρέωση υλοποίησης ενός συγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδίου .
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα που έγινε με πρωτοβουλία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας είναι η πρώτη που υλοποιείται σε εθνικό επίπεδο από τις δράσεις που προβλέπονται στο σχέδιο αυτό.

ΠΗΓΗ : http://www.aitnia.gr/

Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2010

Τι αλλάζει στο μηχανογραφικό του 2010

Τις αλλαγές στο μηχανογραφικό δελτίο των πανελλαδικών εξετάσεων του 2010 παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ».

Toμηχανογραφικό δελτίο θα έχει τις ακόλουθες μεταβολές σε σύγκριση με το περυσινό:

1. Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας με έδρα το Αγρίνιο, θα λειτουργήσουν τα παρακάτω τμήματα, τα οποία λειτουργούσαν μέχρι το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων:

α) Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, στο 4ο και στο 5ο επιστημονικό πεδίο

β) Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, στο 5ο επιστημονικό πεδίο

γ) Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών, στο 1ο και στο 4ο επιστημονικό πεδίο.


2. Στις στρατιωτικές σχολές του Υπουργείου Εθνικής ΄Αμυνας προστίθενται τα παρακάτω τμήματα:

α)Τμήμα Ελεγκτών Αεράμυναςτης Σχολής Ικάρων, το οποίο εντάσσεταιστο 2ο και στο 4ο επιστημονικό πεδίο.

β) Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων, η οποία εντάσσεται στο 2ο και στο 4ο επιστημονικό πεδίο.

3. Κατάτμηση του τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας:

α) Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, το οποίο παραμένειστο 1ο επιστημονικό πεδίο.

β) Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, το οποίο παραμένειστο 1ο επιστημονικό πεδίο.

4. Τα παρακάτω τμήματα μετονομάζονται ως ακολούθως:

α)Το Τμήμα Θεωρητικών Σπουδών Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, που ανήκει στο 1ο επιστημονικό πεδίο, μετονομάζεται σε Τμήμα Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης.

β) Το Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά, που ανήκει στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο, μετονομάζεται σε Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων.

5. Από το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011, η ένταξη των παρακάτω τμημάτων σε επιστημονικά πεδία, μεταβάλλεται ως ακολούθως:

α) ΤοΤμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης εκτός από το 4ο επιστημονικό πεδίο εντάσσεται και στο 2ο πεδίο

β) Τα παρακάτω Τμήματα ΤΕΙ θα παραμείνουν στο 5ο επιστημονικό πεδίο και επιπλέον θα ενταχθούν και στο 4ο:

· Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Μεσολογγίου

· Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Πάτρας (με έδρα την Αμαλιάδα)

· Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων (με έδρα τη Λευκάδα)

· Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (με έδρα τα Γρεβενά)

6. Από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012, η ένταξη των παρακάτω τμημάτων σε επιστημονικά πεδία, μεταβάλλεται ως ακολούθως:

α) Το Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα διαγραφεί από το 2ο επιστημονικό πεδίο και θα παραμείνει μόνο στο 4ο πεδίο.

β) Τα παρακάτω Τμήματα ΤΕΙ θα παραμείνουν στο 2ο επιστημονικό πεδίο, θα διαγραφούν από το 4ο καιθα ενταχθούν και στο 3ο πεδίο:

·Τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (με έδρα τη Φλώρινα)

·Τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

·Τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Λάρισας

·Τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου (με έδρα την Άρτα)

ΠΗΓΗ : http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4563445

ΣΧΟΛΙΟ : Δυστυχώς, με τα νέα οικονομικά μέτρα που ανακοινώθηκαν και με αυτά που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα και τα επόμενα χρόνια, τέτοιες ειδήσεις τοπικού ενδιαφέροντος περνούν αναγκαστικά σε δεύτερη μοίρα.
Το εισόδημα των μεσαίων και κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων απομυζάται και η κατρακύλα δεν έχει σταματημό. Δεν υπάρχει βαρέλι με πάτο για να πέσουμε, αλλά γκρεμός.

Δευτέρα, 1 Μαρτίου 2010

Τί γίνεται με το Εφετείο ;

Βρήκαμε σε κάποιο blog των Χανίων το παρακάτω που προκαλεί πάρα πολλές απορίες :

" Εξελίξεις είχαμε σήμερα για το φλέγον θέμα ίδρυσης ή μη εφετειακής έδρας στο Ηράκλειο,κάτι για το οποίο αντιδρούν σφόδρα οι δικηγόροι των Χανίων,αφου θεωρούν ότι το εφετείο στην Κρήτη είναι ένα και μοναδικό και αυτό βρίσκεται στα Χανιά.

Σήμερα οι πρόεδροι των Ανώτατων Δικαστηρίων που συμμετείχαν στην συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Γ. Παπανδρέου ανέπτυξαν τις δικές τους θέσεις και προτάσεις για την επιτάχυνση στην απονομή της Δικαιοσύνης.

Ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου κ. Καλαμύδας τόνισε την ανάγκη ίδρυσης Εφετείου μόνο σε Χαλκίδα και Μυτιλήνη, χωρίς να γίνει καμμία αναφορά στο Εφετείο Κρήτης,κάτι που έφερε ικανοποίηση στους Χανιώτες δικηγόρους και προβληματισμό στους συναδέλφους τους στο Ηράκλειο.

Να σημειωθεί ότι...
...ότι σήμερα ήταν προγραμματισμένη συνεδρίαση της γενικής συνέλευσης του δικηγορικού συλλόγου Ηρακλείου,καθώς έληγε το τελεσίγραφο που είχαν δώσει στη κυβέρνηση και επρόκειτο να πάρουν οριστικές αποφάσεις για τις επόμενες κινήσεις του κλάδου.

Ωστόσο ,ένα απρόοπτο γεγονός στάθηκε ικανό να αναβληθει η Γ.Σ. και να οριστεί νεα ημερομηνία ,η Τετάρτη 10 Μαρτίου "

ΠΗΓΗ : http://chanianikos-themis.blogspot.com/2010/03/blog-post_664.html

Αν ισχύουν όλα τα παραπάνω, τί έχουν να μας πουν για " τη μη αναγκαιότητα" ίδρυσης Εφετείου στο Αγρίνιο ( Το διοικητικό στο Μεσολόγγι ) ; Δεν πρέπει η δικαιοσύνη να αποδίδεται με μεγαλύτερη ταχύτητα ; Για πολλοστή φορά κομματικά παιχνίδια εις βάρος της Αιτωλοακαρνανίας ; Πάλι το πολιτικό κόστος μπαίνει μπροστά στο δίκαιο ;
Να υπενθυμίσουμε ότι ο νυν πρόερδρος του Αρείου Πάγου είναι Αγρινιώτης
( http://www.areiospagos.gr/ ---> ΠΡΟΕΔΡΟΣ )
και πολλοί ήταν αυτοί που έτρεφαν ελπίδες για τη δημιουργία του Εφετείου.