Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

ύνδεση Ιόνιας Οδού με Αστακό: Τμήμα Γέφυρας Γουριάς-Πλατυγιάλι


Ομόφωνα το νομαρχιακό συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας ενέκρινε χθες (Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010) την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Σύνδεση Ιόνιας Οδού με Αστακό: Τμήμα Γέφυρας Γουριάς-Πλατυγιάλι».
Πρόκειται για τον δρόμο μήκους 13,2 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα που θα συνδέσει την Ιόνια οδό με το λιμάνι του Πλατυγιαλίου και τον Αστακό.
Θα περιλαμβάνει 5 γέφυρες, ενώ το εύρος του καταστρώματος του δρόμου θα είναι δεκατέσσερα (14) μέτρα με ωφέλιμο οδόστρωμα έντεκα (11) μέτρα.
Στο τμήμα αυτό προβλέπεται η δημιουργία τριών κόμβων για Παλαιομάνινα, για Άγιο Δημήτριο και για Πενταλόφο-Λεσίνι, και δυο ακόμη που θα κατασκευαστούν στην συνέχεια στο ύψους του Πλατυγιαλίου αλλά και της Γέφυρας με την Γουριά.
Μια σημαντική παράμετρος είναι και η κατασκευή νέων παρακαμπτήριων μήκους τεσσάρων (4) χιλιόμετρων πέραν της διατήρησης της λειτουργίας μεγάλου τμήματος του σημερινού επαρχιακού δικτύου.
Στην τοποθέτησή του ο νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος επεσήμανε τα εξής:
«Η σύνδεση του Δυτικού άξονα με το Πλατυγιάλι, τον Αστακό, τις Δυτικές ακτές του νομού, ένα έργο που οραματίστηκαν γενιές, παίρνει σάρκα και οστά.
Ένα έργο που μόνο θετικά προσφέρει στην περιοχή και το οποίο δεν ήρθε εύκολα.
Δώσαμε μάχη στο ΥΠΕΧΩΔΕ να αλλάξει η αρχική μελέτη του συγκεκριμένου δρόμου (Γουριά-Πλατιγυάλι) η οποία προέβλεπε την αναβάθμιση του υπάρχοντος δρόμου πάνω στην ίδια χάραξη η οποία ήταν εννέα χιλιόμετρα περισσότερα από τη νέα.
Αν δεν απαιτούσαμε από το ΥΠΕΧΩΔΕ την αλλαγή της μελέτης και τον προγραμματισμό των έργων, όχι μόνο δεν θα είχαμε όφελος αλλά μεγάλη σπατάλη πόρων.
Έχουμε εξασφαλίσει από το ΕΣΠΑ ένα αρχικό ποσό της τάξεως των 40.000.000 € και αμέσως μετά την παραλαβή της οριστικής μελέτης το έργο μπορεί να δημοπρατηθεί.
Η ολοκλήρωση της σύνδεσης του Δυτικού Άξονα με τις Δυτικές ακτές του νομού και σε συνδυασμό με τη βελτίωση της Παραϊόνιας οδού (από Αστακό έως Βόνιτσα), ένα έργο του οποίου την μελέτη προτείναμε για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ με το ποσό των 800.000 €, θα αλλάξει εντελώς την περιοχή, η οποία θα αποκτήσει μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες».

ΠΗΓΗ : http://www.aitnia.gr

ΣΧΟΛΙΟ : Καλή εξέλιξη για το έργο,αλλά τα χρήματα που είναι η κινητήριος δύναμη θα βρεθούν σε αυτό το αβέβαια οικονομικό περιβάλλον στο οποίο έχει περιέλθει η χώρα;

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΑΣΤΑΚΟΥ

Η επένδυση το Κατάρ αφορά σε:
>Σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG
>Σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LPG
>Μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από LPG 1100 MW
>Μονάδα παραγωγής βιοελαίων από άλγη.
Αλλά ο σχεδιασμός για τον Αστακό περιέχει κι άλλη πρασινάδα:απ’ τις 23/10/2009 έχει κατατεθεί αίτηση στη ΡΑΕ για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από καύση αστικών αποβλήτων (σκουπιδιών δηλ.) 200MW!!!

Εκτός των άλλων, σύμφωνα και με τη δήλωση του εκπροσώπου της Astakos Terminal το λιμάνι του Αστακού πουλιέται μαζί με τη Βιομηχανική Περιοχή σε Εταιρεία του Κατάρ ως η πρώτη ιδιωτική βιομηχανική περιοχή μαζί με ιδιωτικό λιμάνι που ανήκουν σε ξένη χώρα!
Στη μελέτη αναφέρεται η μονάδα βιοελαίων που θα δεσμεύει υποτίθεται το διοξείδιο του άνθρακα.Δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση σχετικά με το πως γίνεται και αυτό είναι λογικό αφού δεν υπάρχει πουθενά σήμερα ασφαλής και οικονομικά συμφέρουσα μέθοδος δέσμευσης του CO2.Αλλά αν η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αυτή την τεχνογνωσία,γιατί την περιορίζει στον Αστακό και δεν τη διαθέτει σε παγκόσμια κλίμακα?

Πόσες θα είναι οι θέσεις εργασίας;
Η ΜΠΕ αναφέρει σαφώς 140 θέσεις εργασίας.Τα μέσα ενημέρωσης επιμένουν να μιλούν για 1.500 θέσεις, ενώ ακόμα κι ο Νομάρχης που βγήκε εξ αρχής στα μέσα μ’ αυτό το σύνθημα, αναγκάστηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο να παραδεχθεί πως οι θέσεις εργασίας είναι 140, μάλιστα σε πλήρη ανάπτυξη της επένδυσης.Η συγκεκριμένη επένδυση αλλάζει άρδην το διαμετακομιστικό χαρακτήρα του λιμανιού, αλλά και τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της ευρύτερης περιοχής. Μετατρέπει την περιοχή σε ενεργειακό κέντρο μεγάλης,μάλιστα, επικινδυνότητας αφού μέρος της επένδυσης εμπίπτει στην οδηγία Sevezo II.Η ηλεκτροπαραγωγή από LPG δεν υπάρχει στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.

Ποιες οι τοπικές επιπτώσεις;
>Οι τοπικοί ρύποι από μια τέτοια μονάδα είναι 20% λιγότεροι από μια αντίστοιχη μονάδα λιθάνθρακα και περίπου 15% περισσότεροι απ’ τη μονάδα λιθάνθρακα που είχε δρομολογηθεί στον Αστακό και ξεσήκωσε τον κόσμο.
>Το LPG παράγει Επικίνδυνους Αέριους Ρύπους με καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες ιδιότητες.
>Η αποβολή υδρατμών και η έκλυση μεγάλων ποσοτήτων θερμότητας θ’ αλλάξει το τοπικό μικροκλίμα ( φαινόμενο θερμονησίδας).
>Τα αποθηκευμένα αέρια (LPG και LNG) θα διαφεύγουν σε ποσοστό 1%, δηλ. 40.000 τόνοι ετησίως. Τα διαφεύγοντα αέρια,θα αναδύουν μια διαρκή χαρακτηριστική οσμή .
>Τα μεγάλα ατυχήματα από έκρηξη, τέτοιων μονάδων,δεν είναι σπάνια. Εδώ ο κίνδυνος αυξάνεται εξ’ αιτίας της μεγάλης σεισμικότητας της περιοχής.
>Η περιοχή οδηγείται σε ενεργειακή μονοκαλλιέργεια με αποτέλεσμα παραδοσιακοί παραγωγικοί τομείς να οδηγηθούν σε αδιέξοδο:Γεωργία,κτηνοτροφία, παράκτια αλιεία,ιχθυοκαλλιέργειες.
>Κι ο σημερινός υποτυπώδης τουρισμός θα εξαφανιστεί.
> Αναιρείται ο διαμετακομιστικός χαρακτήρας του λιμανιού,αυτός για τον οποίο δαπανήθηκαν εκατομμύρια εθνικών και κοινοτικών πόρων.
>Το τελικό Ισοζύγιο των θέσεων εργασίας προκύπτει αρνητικό.

Οφείλουμε λοιπόν ως τοπική κοινωνία,σύλλογοι,φορείς , πολίτες,να μη μείνουμε απαθείς,
συνυπογράφοντας τα παραπάνω κείμενα και συντονίζοντας τις
παρεμβάσεις μας.

Κίνηση Πολιτών Δήμου Αστακού
Πολιτιστικός Σύλλογος Βασιλόπουλου Η ΒΕΛΑ