Σάββατο 3 Ιουλίου 2010

Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας



Απάντηση της ΕΡΓΟΣΕ στην από 19/3/2010 επιστολή του Ομίλου φίλων σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης» σχετικά με το θέμα των υπό προκήρυξη μελετών του τμήματος του Δυτικού σιδηροδρομικού άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα.

Επισυνάπτετε η απάντηση της ΕΡΓΟΣΕ και δελτίο τύπου του Ομίλου.

Όμιλος φίλων σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης»

Δελτίο τύπου:

Η απομόνωση του Αγρινίου έργο των πολιτικών

Σε απάντηση της επιστολής που είχε αποστείλει ο Όμιλος Φιλών Σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης» στην ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τις υπό προκήρυξη μελέτες για το Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα Αντίρριο- Ιωάννινα, λάβαμε απαντητική επιστολή μέσω του προέδρου και διευθύνοντα Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ιωαν. Πετρόπουλου, με την οποία μας γνωστοποιείται πως η σιδηροδρομική σύνδεση του Αγρινίου με τον άξονα δεν υφίσταται ούτε καν ως σχέδιο.

Για άλλη μια φορά, επιβεβαιώνεται ο αποκλεισμός της πόλης του Αγρινίου από κάθε μεγάλο έργο και κάθε συγκοινωνιακό άξονα. Η Ιόνια Οδός και ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας –όπως επίσημα ανακοινώνεται τώρα- αγνοούν το Αγρίνιο. Ποια λογική υπαγορεύει να απομονώνεται μια πόλη και μια ευρύτερη περιοχή άνω το 120 χιλιάδων κατοίκων από ένα τόσο μεγάλο αναπτυξιακό και συγκοινωνιακό έργο;
Υπάρχει άραγε κάποιος συγκεκριμένος λόγος που το Αγρίνιο συνεχώς αγνοείται; Ή μήπως υπάρχει κάποια μυστική δύναμη που μας καταδιώκει ;

Μάλλον η επώδυνη και διαχρονική, όπως αποδεικνύεται, έλλειψη πολιτικής βούλησης τόσο από την πλευρά του πολιτικού προσωπικού του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας, όσο και από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τι έκαναν οι πολιτικοί του νομού (βουλευτές, νομάρχες, δήμαρχοι) όταν σχεδιάζονταν ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας και όταν εντάσσονταν στα ευρωπαϊκά πακέτα χρηματοδότησης; Απολύτως τίποτα! Αυτό μας αποκαλύπτεται τώρα και επίσημα από την ΕΡΓΟΣΕ. Μας αναγκάζουν να συμπεράνουμε πως στο συγκεκριμένο τομέα έχουν αποτύχει παταγωδώς όλοι τους.

Ο Όμιλος μας είχε προειδοποιήσει για το θέμα όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και μάλιστα είχε εδώ και χρόνια ζητήσει από τα δημοτικά συμβούλια της περιοχής να πάρουν απόφαση-θέση για τη δίκαιη χάραξη του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα κοντά στο Αγρίνιο. Και ήταν 11 τα δημοτικά συμβούλια της ευρύτερης περιοχής που ομόφωνα συμφώνησαν με τις θέσεις μας, ωστόσο όλα τα δημοτικά συμβούλια έμειναν εκεί. Και με την στάση τους αυτή ουσιαστικά ακύρωσαν τις αποφάσεις τους αλλά και τα επιχειρήματα του Ομίλου μας, όταν γνωστοποιούσαμε τις εν λόγω αποφάσεις με την επιστολή μας στην ΕΡΓΟΣΕ. Λυπούμαστε που οι δήμοι και ιδίως ο δήμος Αγρινίου, αρκέστηκαν σε μια μόνο τυπική απόφαση, χωρίς να πράξουν οτιδήποτε άλλο. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε μόνο στην απραξία τους για το θέμα, αυτή τη περίοδο αλλά τουλάχιστον για τα δέκα προηγούμενα χρόνια. Το ίδιο βέβαια ευθύνονται οι βουλευτές του νομού, οι κατά καιρούς ντόπιοι υπουργοί, οι νομάρχες και οι φορείς που αδιαφόρησαν για το θέμα.

Η παράκαμψη του Αγρινίου σημαίνει την ακόμα μεγαλύτερη απομόνωση και αποξένωσή του αφού προσπερνάται από τον διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό άξονα. Αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ζωή του τόπου. Η σωστή διέλευση του άξονα κοντά στην πόλη θα ήταν μια ευκαιρία για την ένταξή του στον συγκοινωνιακό χάρτη της Ευρώπης. Και κάτι ακόμα : η παράκαμψη του Αγρινίου υποσκάπτει και τη βιωσιμότητα του Άξονα αποκλείοντας μια τεράστια πηγή επιβατών, την μεγαλύτερη πόλη μεταξύ Πάτρας και Ιωαννίνων. Στην εποχή που η πράσινη ανάπτυξη είναι επιτακτική ανάγκη –σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυβέρνησης- δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε άλλο για την αναγκαιότητα του έργου και της σύνδεσής του με το Αγρίνιο.

Τέλος σχετικά με την χρηματοδότηση, όπως διευκρινίζει η απαντητική επιστολή της ΕΡΓΟΣΕ, το 50% των μελετών χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους. Οι εθνικοί πόροι που απαιτούνται για τα πρώτα χρόνια δεν χρειάζεται να είναι υψηλοί, π.χ. το 2010: 0(μηδέν) €, το 2011: 1 εκ. €, το 2012: 2 εκ. €, το διάστημα 2013 – 2016: από 4 εκ. €. Έτσι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να κερδηθεί χρόνος, να μην χαθεί η ευκαιρία χρηματοδότησης από την Ε.Ε. ώστε όταν η χώρα επανέλθει σε καλύτερη κατάσταση να έχει έτοιμη την μελέτη για ένα τέτοιο σπουδαίο έργο και να προγραμματίσει τη κατασκευή του.

Αν έστω και τώρα -στο και πέντε- της υπόθεσης όλοι οι φορείς και οι πολιτικοί του νομού διεκδικήσουν, ίσως υπάρχει ακόμη ελπίδα και το μεγάλο αυτό έργο να μην χαθεί και η σύνδεση του Αγρινίου με τον Άξονα να επιτευχθεί. Γι’ αυτό και καλούμε όλους να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους πολίτες, που βλέπουν συνεχώς τον τόπο τους να απαξιώνεται και να παρακμάζει.

Το Δ.Σ. του ομίλου

ΣΧΟΛΙΟ : Δεν ξέρουμε πότε θα υλοποιηθεί αυτό το μεγάλο έργο για το νομό μας και γενικότερα για το δυτικό τμήμα της χώρας, η ουσία,όμως, είναι ότι για πολλοστή φορά ένα από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας και γενικά η ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου απομονώνεται από ένα μεγάλο συγκοινωνιακό έργο, αφού οι προμελέτες έχουν γίνει. Επείδη το έργο είναι στα σπάργανα και τίποτα δεν πρόκειται να γίνει για πολλά χρόνια από τώρα, καλό είναι οι τοπικοί άρχοντες που ψηφίζονται για να υπηρετούν το κοινό καλό να δράσουν ώστε να μη βρεθούμε για ακόμη μια φορά προ τετελεσμένων γεγονότων.Ο Σιδηρόδρομος δεν κατασκευάζεται για να παρακάμπτει πόλεις όπως αυτή του Αγρινίου που θα δώσουν και οικονομική ευρωστία στο έργο μέσω των πολλών χιλιάδων επιβατών και απορούμε πραγματικά ποια είναι αυτά τα μυαλά που σκέφτονται τέτοιου είδους παρακάμψεις.
Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας, όποτε κι αν κατασκευαστεί θα αποτελέσει ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο. Αυτή η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί, γι'αυτό όπως λέει και ο σοφός λαός : " Των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν "
Θα το τονίσουμε πάλι. Με επιστολές και ευχολόγια προς την κεντρική εξουσία δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Μόνο με συντονισμένες ενέργειες όλων φορέων,δημάρχων, βουλευτών, συλλόγων,εμποροβιομηχάνων και με συνεχείς πιέσεις για την εξασφάλιση των αυτονόητων μπορεί να γίνει κάτι καλό ( όποτε γίνει )

Δεν υπάρχουν σχόλια: