Παρασκευή 29 Μαΐου 2009

Δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου


Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα η παράκαμψη Αγρινίου, από τον κόμβο Κεφαλόβρυσου ως τον κόμβο Κουβαρά, μήκους 34 χλμ.

Για ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα, έκανε λόγο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς. «Είναι ένα έργο που η ευρύτερη περιοχή, ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα, το περίμενε επί χρόνια, δεκαετίες ολόκληρες. Και όταν εμείς λέγαμε ότι θα το παραδώσουμε έως το καλοκαίρι του 2009, δεν μας πίστευε κανείς. Να όμως που τηρήσαμε την υπόσχεσή μας. Να όμως που δεν μένουμε στα λόγια αλλά κάνουμε πράξεις. Να όμως που ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Δεν είναι μόνο το ότι μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις, κατά 11,5 χιλιόμετρα, και συντομεύει τουλάχιστον κατά 30 λεπτά το ταξίδι για την Αθήνα. Το πιο σημαντικό, είναι το θέμα της ασφάλειας», υπογράμμισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, καθώς όπως επεσήμανε, ο νέος υπερσύγχρονος δρόμος αντικαθιστά το πιο φονικό τμήμα του παλαιού εθνικού δικτύου.

Όπως προαναφέρθηκε, η παράκαμψη Αγρινίου έχει μήκος συνολικά 34 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού. Για το σύνολο των 34 χιλιομέτρων, διατέθηκαν από το 2005 περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής.

Η τυπική διατομή της παράκαμψης συνολικού πλάτους 24,50 μ. αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα. Περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690μ. στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140μ.στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των Ανισόπεδων Κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Όπως επεσήμανε ο κ. Σουφλιάς, η ιδιαιτερότητα του έργου ήταν η ακαταλληλότητα των εδαφών από τα οποία διέρχεται η χάραξη στο μεγαλύτερο μέρος της, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο των επιχωμάτων του δρόμου να κατασκευαστεί με οπλισμένο από γεωΰφασμα επίχωμα.

Επίσης, σημαντικό τμήμα της χάραξης διέρχεται στην περιοχή μεταξύ λίμνης Οζερού και ποταμού Αχελώου, η οποία σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων κατακλύζεται με αποτέλεσμα να ληφθούν σημαντικά μέτρα για την προστασία του δρόμου από ανάλογες μελλοντικές καταστάσεις, ώστε να επιτρέπεται η διέλευση των υδάτων μέσω του σώματος της οδού ασφαλώς. Τα μέτρα αυτά ήταν η κατασκευή εξυγιαντικών στρώσεων, κατακόρυφων πλαστικών στραγγιστηριών και η κατασκευή τμήματος του επιχώματος καθ' ύψος με κροκάλα.

Η παράκαμψη Αγρινίου συνδέεται με την Ιόνια Οδό νότια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κεφαλόβρυσου, ο οποίος θα κατασκευαστεί από το έργο Παραχώρησης και βόρεια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κουβαρά, ο οποίος κατασκευάστηκε από την εργολαβία.

Η σύμβαση υπεγράφη στις 10/03/2005, με προθεσμία περαίωσης τεσσάρων χρόνων λόγω προφορτίσεων των εδαφών και αναμονή για τη συντέλεση των συμπυκνώσεων των εδαφών ήτοι μέχρι 10/03/2009. Όμως, όπως είπε ο υπουργός, κατά τη διάρκεια εξέλιξης, του έργου παρουσιάσθηκαν καθυστερήσεις οφειλόμενες σε ανασκαφές της Αρχαιολογίας, ολοκλήρωση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων και κήρυξη νέων απαλλοτριώσεων για να αντιμετωπισθούν περιπτώσεις ευστάθειας πρανών λόγω της φύσεως των εδαφών. Παρά τις καθυστερήσεις εννέα μηνών το έργο παραδίδεται στην κυκλοφορία σήμερα με διαφορά μόνο τριών μηνών, σημείωσε ο κ. Σουφλιάς, συγχαίροντας όλους όσοι εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου και στη συνέχεια αναφέρθηκε συνολικά στο πρόγραμμα έργων που είναι σε εξέλιξη στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας.

ΠΗΓΗ : http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/05/29/1670577.htm

Πολλή σημαντική εξέλιξη η παράδοση ενός σύγχρονου κι ασφαλούς αυτοκινητοδρομου στην Αιτωλοακαρνανία. Τα τροχαία ατυχήματα που λάμβαναν χώρα στο παρακαμπτόμενο τμήμα ήταν δεκάδες κάθε χρόνο, ενώ πολλοί ήταν αυτοί που έχαναν τη ζωή τους.
Ο δρόμος στο Αγρίνιο θα αποσυμφορηθεί αρκετά, καθώς Ηπειρώτες, Λευκαδίτες, Αλβανοί θα διέρχονται από το νέο τμήμα.
Οι τοπικοί άρχοντες πρέπει να πιέσουν ( κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από την πρώτη στιγμή ) για την κατασκευή προσβάσεων στην Ιόνια Οδό μέσω των Α/Κ Χαλικίου και Κουβαρά.
Είναι αδιανόητο η μεγαλύτερη πόλη της Αιτωλοακαρνανίας, το Αγρίνιο και η συν αυτώ περιοχή να στερείται σύγχρονης κι ασφαλούς σύνδεσης ( μέσω αυτοκινητόδρομου ) και να χρεαζονται δεκάδες χιλιάδες κάτοικοι να διασχίζουν 20 χιλιόμετρα ακατάλληλου και δολοφονικού δρόμου για την προσέγγιση της Ιόνιας Οδού.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Άντε, επιτέλους ένας δρόμος της προκοπής στην Αιτωλοακαρνανία.
Άντε να δούμε πότε θα ολοκληρωθεί η Ιόνια, καθώς κι ο άξονας Αμβρακία-Άκτιο.Έχουμε μείνει πολύ πίσω σε όλες τις υποδομές.

Ανώνυμος είπε...

Έχω αρκετά ισχυρή μνήμη, ώστε να θυμάμαι -τον άνθρωπο που υπουργός Περιβάλλοντος όντας , έχτισε αυθαίρετο σαν τον τελευταίο άφραγκο,-τον Υπουργό να μας βεβαιώνειότι η Ιόνια οδός θα είναι έτοιμη το 2013 !Χι, Χι, Χι... Πραγματικά της προκοπής...