Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Ας πούνε την αλήθεια ( Με πραγματικά στοιχεία )


Φύκια για μεταξωτές(τοξικές) κορδέλες(βόμβες)…
.....Η ΠΟΛΥΔΙΑΦΗΜΙΣΜΕΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΩΝ ΑΡΑΒΩΝ ΣΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ


Γράφει ο Μαγια

Ανθρακες, ή ακριβέστερα τοξικός ο «θησαυρός» της πολυδιαφημισμένης επένδυσης των αράβων στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας. Κόλαφος για την αρμόδια υπουργό και «πρωθιέρεια» της πράσινης ανάπτυξης, Τίνα Μπιρμπίλη. Ο διακεκριμένος επιστήμονας, τ.καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Δημ. Παπανίκας, «θέτει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων» και αποκαλύπτει ότι, η περιοχή του Αστακού, προορίζεται από τους άραβες για πεδίο δοκιμών περιβαλλοντικών «βομβών»(!!!), ενώ καταρρίπτει τον ισχυρισμό για τη δημιουργία 1500 θέσεων εργασίας, παραπέμποντας σε επίσημο έγγραφο, που τις υπολογίζει μόνο σε 140!!!

Ειδικότερα ο καθηγητής επισημαίνει:

Το μέγεθος της προτεινόμενης μονάδας φυσικού αερίου, με την πρωτόγνωρα υψηλή εγκατεστημένη ηλεκτρική ισχύ των 1.100 μεγαβάτ, είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με την οικονομική και ενεργειακή κλίμακα της χώρας, με επιπλέον μειονέκτημα τη χρήση υγραερίου, ως πρόσθετου καύσιμου.

Αυτή η μέθοδος και το μέγεθος της ηλεκτροπαραγωγής πιθανότατα είναι μοναδικό στον κόσμο και το ανησυχητικό είναι πως φαίνεται να πρωτοδοκιμάζεται στην Ελλάδα!

Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και το Υγραέριο είναι καύσιμα χρησιμότατα και ασφαλή στην απευθείας πρωτογενή χρήση στα νοικοκυριά, στις επαγγελματικές δραστηριότητες και στην βιομηχανία, όμως σε μαζική κλίμακα χρήσης υπό υψηλές πιέσεις, σε συνθήκες φορτοεκφόρτωσης από πλοία, σε υγροποιημένη μορφή και σε μεταβατικές καταστάσεις αεριοποίησης εντάσσονται στη κατηγορία των εύφλεκτων, εκρηκτικών και βλαπτικών για το περιβάλλον αερίων. Μπορούν να αποβούν πολύ επικίνδυνα σε περιπτώσεις τεχνικών αστοχιών, ατυχημάτων και ιδιαιτέρως όταν συμβαίνουν διαρροές (διαφυγές) σε συστήματα αποθήκευσης και πολύπλοκης διακίνησης, όπως στις εγκαταστάσεις του Αστακού, με επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή. Για τους λόγους αυτούς, στη χώρα μας οι αντίστοιχες εγκαταστάσεις έχουν ενταχθεί στη ανώτατη κατηγορία επικινδυνότητας και ασφάλειας. Η επικινδυνότητα και η πιθανότητα αστοχιών ή και λαθών σε τέτοιες εγκαταστάσεις αυξάνεται ραγδαία στην περιπτωση σεισμού (δεδομένη η σεισμικότητα της περιοχής), πυρκαγιάς στο φυσικό περίγυρο, αυξημένης............
θερμοκρασίας στη θερινή περίοδο και κυρίως όταν συμβαίνουν διαφυγές των εύφλεκτων αερίων στον περιβάλλοντα χώρο.

Οι διαφυγές εύφλεκτων αερίων θεωρούνται εκ προοιμίου δεδομένες. Στην προκειμένη περίπτωση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης τεράστιων ποσοτήτων αερίων στον Αστακό, οι διαφυγές αναμένεται να φθάσουν τα 40 έως 60 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως!!!

Οι ποσότητες του διοξειδίου του άνθρακα -του κατ’ εξοχήν αερίου του Θερμοκηπίου- θα είναι τεράστιες και θα διαχέονται στην ατμόσφαιρα με αδιάκοπο ρυθμό εκπομπής 440 τόνων την ώρα!

Τα οξείδια του αζώτου ΝΟx, το μονοξίδιο του άνθρακα CO αλλά και σωματίδια θα εκπέμπονται σε ημερήσιους ρυθμούς αρκετών τόνων και είναι πολύ τοξικά, κυρίως τα πρώτα, που είναι γνωστά ως βασικά συστατικά της όξινης βροχής.

Από τη καύση του υγραερίου θα παράγονται επιπρόσθετα δεκάδες ουσίες χαρακτηρισμένες από επίσημες αρχές ως Επικίνδυνοι Αέριοι Ρύποι, με καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες επιδράσεις στους ανθρώπους και το περιβάλλον. Περιέργως αυτοί οι ρύποι αποσιωπούνται στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Η ίδια η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων διαπιστώνει ότι, από τη λειτουργία των νέων εγκαταστάσεων, επί 24ώρου βάσεως, θα υπάρχουν συνεχείς και αδιάκοπες αρνητικές επιπτώσεις στο Τοπίο, στο Έδαφος, στα Επιφανειακά Νερά, στο Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον, στο Θαλάσσιο Περιβάλλον, στο Ακουστικό Περιβάλλον και στην Βιομηχανική Ασφάλεια.

«Φύκια για μεταξωτές κορδέλες» θεωρείται η πρόταση των επενδυτών για τη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα μέσω θερμοκηπίων καλλιέργειας φυκιών!...

Οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής καλούνται να υποστούν τις βλαβερές επιδράσεις και επιπτώσεις ενός υπερμεγέθους και οπωσδήποτε όχι ζωτικού ή αναγκαίου, τόσο για τη περιοχή όσο και για τη χώρα, έργου, που το μεγαλύτερό μέρος της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας θα εξάγεται, χωρίς ουσιώδη προστιθέμενη αξία, στην Ιταλία.

Η μεταφορά της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στη γειτονική χώρα προυποθέτει την πόντιση νέου καλωδίου, δεδομένου ότι, το υπάρχον δεν επαρκεί. Αλλά περί αυτού ουδεμία αναφορά γίνεται στη συμφωνία!...

Ονειρο θερινής νυκτός αποτελεί ο αριθμός των 1500 θέσεων εργασίας, που ανακοινώθηκε πως θα δημιουργηθούν στη ΝΑΒΙΠΕ Αστακού. Εγγραφο, που διέρρευσε από τα γραφεία της «Αστακός Τέρμιναλ» αποκαλύπτει ότι, οι θέσεις εργασίας κατά την πλήρη ανάπτυξη του έργου δεν θα ξεπερνούν τις 140! Αυτός ο αριθμός θέσεων εργασίας δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση το ύψος της επένδυσης, που με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις θα ανέλθει στα 3,5 δισεκ. ευρώ. Και το κυριότερο:

Η προτεινόμενη μονάδα ευρίσκεται εκτός εθνικού προγραμματισμού. Είναι λοιπόν άμεσος ο κίνδυνος να εκτρέψει τη χώρα από τον εθνικό στόχο «20-20-20», σύμφωνα με τον οποίο πρέπει το 2020 να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 20% και να αυξηθεί η συμμετοχή των ΑΠΕ( Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) στο 20% του εθνικού ενεργειακού μείγματος.

Όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα αναφέρονται αναλυτικά στην παρακάτω επιστολή, που έστειλε ο καθηγητής Δημ. Παπανίκας, στον νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας, Θ. Σώκο.


Πάτρα/ Αχαρναί 1η Μαΐου 2010

Προς Νομάρχη κ. Ευθύμιο Σώκο, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας

Κοινοποίηση: Δήμαρχο Αστακού κ .Παναγιώτη Στάϊκο

Πρόεδρο Σ.Π.Ο.Α.Κ. κ. Ιωάννη Νταουσάνη

ΘΕΜΑ: Θερμοηλεκτρικός Σταθμός Υγραερίου 1100 MW (εγκατεστημένης ισχύος χιλίων εκατόν μεγαβάτ, ΘΗΣ1100MW) στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας.


Αξιότιμε κύριε Νομάρχα,

Αναφερόμενος στο προς συζήτηση θέμα στο Νομαρχιακό Συμβούλιό σας για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του σχεδίου εγκαταστάσεων του Θερμοηλεκτρικού Σταθμού των 1100 MW στον Αστακό , της οποίας έλαβα γνώση από το Διαδίκτυο, επιθυμώ να καταθέσω ως απλός πολίτης ορισμένες επιστημονικές και τεχνολογικές διαπιστώσεις βασιζόμενος σε έγκυρες δημοσιεύσεις και στην πρώτη ενδελεχή αλλά σύντομη -λόγω χρόνου-μελέτη του θέματος με αφετηρία τα στοιχεία της Μ.Π.Ε. Το ενδιαφέρον πηγάζει από την θητεία μου ως καθηγητού του Πανεπιστημίου Πατρών σε συγγενές γνωστικό αντικείμενο και εντείνεται από τον προβληματισμό για την ισόρροπη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Κορινθιακού ως επιστημονικός σύμβουλος του Συνδέσμου Προστασίας και Ορθολογικής Ανάπτυξης, ΣΠΟΑΚ, αλλά και ως πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Δ.Ε. στη Πάτρα, όταν σε κοινές προσπάθειες με ενεργούς πολίτες της περιοχής είχαμε ταχθεί κατά της εγκατάστασης του εργοστασίου Πετροχημικών στο Νιοχώρι το 1978-80.

1.Το μέγεθος της προτεινόμενης μονάδας με την πρωτόγνωρα υψηλή εγκατεστημένη ηλεκτρική ισχύ των 1.100 μεγαβάτ (1.100.000 κιλοβάτ) είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με την οικονομική και ενεργειακή κλίμακα της χώρας μας με πρόσθετο μειονέκτημα τη χρήση εισαγόμενου υγραερίου σε ποσότητα 960.000 τόνων ετησίως. Σημειωτέον ότι η Ελλάδα παράγει ήδη στα διυλιστήριά της σχεδόν την ίδια ποσότητα υγραερίου ετησίως. Αυτός ο τρόπος και το μέγεθος της ηλεκτροπαραγωγής πιθανότατα είναι μοναδικός στον κόσμο και φαίνεται να πρωτοδοκιμάζεται στην Ελλάδα, αφού η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται μεν στον Αστακό με πολλές αρνητικές συνέπειες, αλλά το μεγαλύτερό της μέρος θα εξάγεται στην Ιταλία.

Γεγονός πάντως είναι ,ότι η προτεινόμενη μονάδα ευρίσκεται εκτός εθνικού προγραμματισμού, αφού ποτέ δεν έχει περιληφθεί στον Εθνικό Μακροχρόνιο Ενεργειακό Σχεδιασμό, που κατατίθεται κάθε έτος στο ελληνικό Κοινοβούλιο, ούτε ως απαραίτητη ισχύς ούτε ως αναγκαίο καύσιμο, και μάλιστα ορυκτό. Είναι λοιπόν άμεση η διακινδύνευση να εκτρέψει τη χώρα από τον εθνικό μας στόχο ’20-20-20’, σύμφωνα με τον οποίο πρέπει το 2020 να μειώσουμε τις εκπομπές διοξιδίου του άνθρακα κατά 20% και να αυξήσουμε την συμμετοχή των ΑΠΕ( Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) στο 20% του εθνικού ενεργειακού μείγματος σε αντιστοιχία με την δέσμευσή μας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του Προγράμματος Σταθερότητας και της αντιμετώπισης της κρίσης.

2. Τεράστιος είναι επίσης ο όγκος και η ποσότητα των καυσίμων που πρόκειται να αποθηκεύονται στη περιοχή σε μορφή Υγραερίου, του γνωστού διεθνώς LPG, το οποίο θα παράγεται από πετρέλαιο στο Κατάρ, θα εισάγεται στην Ελλάδα και θα αποθηκεύεται σε πλήθος δεξαμενών συνολικού όγκου σχεδόν 300.000 κυβικών μέτρων. Σε αυτές έρχονται να προστεθούν άλλες δύο δεξαμενές των 125.000 κυβ. μέτρων η κάθε μια ,δηλ. συνολικά 250.000 κυβ. μ., για την αποθήκευση τού επίσης εισαγόμενου Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (Υ.Φ.Α. γνωστού ως LNG), το μεγαλύτερο μέρος του οποίου θα εξάγεται χωρίς ουσιώδη προστιθέμενη αξία στην Ιταλία.

3.
Αντίστοιχα μεγάλες είναι οι διακινούμενες ετησίως ποσότητες αυτών των αέριων ορυκτών καυσίμων, που συμποσούνται σε τουλάχιστον 7 δισεκατομμύρια κυβ. μέτρα (7.000.000.000 ). Αυτή η ποσότητα είναι μάλιστα πολύ μεγαλύτερη (κατά ~ 75%) από την σημερινή κατανάλωση της Ελλάδας, δηλαδή θα έχουμε εντελώς απρογραμμάτιστα και ξαφνικά σχεδόν τον διπλασιασμό των εισαγόμενων αερίων καυσίμων. Η διακίνηση θα πραγματοποιείται με τουλάχιστον 50 δρομολόγια κρυογονικών δεξαμενοπλοίων από το Κατάρ ,με εκφορτώσεις μέσω συστημάτων αγωγών, με αεριοποιητές, κρυογονικές ανλίες, συμπιεστές και πλήθος συσκευών και εξαρτημάτων στις σχετικές πολύπλοκες και στη λειτουργία τους εξαιρετικά ευαίσθητες εγκαταστάσεις του Ενεργειακού Κέντρου στον Αστακό

4.
Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και το Υγραέριο είναι καύσιμα χρησιμότατα και ασφαλή κατά την έμμετρη, εύκολη στις συνήθεις σε όλους μας συσκευές και στην απευθείας πρωτογενή χρήση στα νοικοκυριά ,στις επαγγελματικές δραστηριότητες και στην βιομηχανία. Όμως σε μαζική κλίμακα χρήσης υπό υψηλές πιέσεις, σε συνθήκες φορτοεκφόρτωσης από πλοία, σε υγροποιημένη μορφή και σε μεταβατικές καταστάσεις αεριοποίησης εντάσσονται στη κατηγορία των εύφλεκτων, εκρηκτικών και βλαπτικών για το περιβάλλον αερίων. Μπορούν να αποβούν πολύ επικίνδυνα σε περιπτώσεις τεχνικών αστοχιών , ατυχημάτων και ιδιαιτέρως, όταν συμβαίνουν διαρροές (διαφυγές) σε συγκεντρωτικά συστήματα αποθήκευσης και πολύπλοκης διακίνησης, όπως τα προαναφερθέντα στις εγκαταστάσεις του Αστακού με επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή. Για τους λόγους αυτούς στη χώρα μας και κατ’ επέκταση από την διεθνή πρακτική σε θέματα ασφαλείας και προστασίας των εργαζομένων και γενικώς του ανθρωπογενούς και φυσικού περιβάλλοντος οι αντίστοιχες εγκαταστάσεις έχουν ενταχθεί στη ανώτατη κατηγορία επικινδυνότητας και ασφαλείας Τεχνικών Εγκαταστάσεων. Έτσι η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση υπόκεινται σε Κανονισμούς και Οδηγίες για την πρόληψη και αντιμετώπιση Βιομηχανικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης, γνωστών ως Β.Α.Μ.Ε. Η επικινδυνότητα και η πιθανότητα αστοχιών ή/και λαθών σε τέτοιες εγκαταστάσεις αυξάνει δραστικά και ραγδαία σε περιπτώσεις σεισμού ή δεδομένης σεισμικότητας του εδάφους, του κινδύνου πυρκαγιών στο φυσικό περίγυρο ,της αυξημένης θερμοκρασίας στη θερινή περίοδο και κυρίως όταν συμβαίνουν διαφυγές των εύφλεκτων αερίων στον περιβάλλοντα χώρο. Οι διαφυγές θεωρούνται εκ προοιμίου δεδομένες , αφού αποτελούν γεγονός σύμφυτο με τις εκτεταμένες και μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις, διεθνώς διαπιστωμένο, τεχνολογικά αποδεκτό και στατιστικώς αποδεδειγμένο. Ο γενικός κανόνας είναι , ότι περίπου το ~ 1% (ένα τοις εκατόν) της εναλλασσόμενης ποσότητας του αποθηκευόμενου και διακινούμενου αερίου διαφεύγει ανεξέλεγκτα στο περιβάλλον. Στην προκειμένη περίπτωση των εγκαταστάσεων αερίου στον Αστακό οι διαφυγές αναμένεται να φθάνουν τα 40 έως 60 εκατομμύρια κυβικά μέτρα (κατά μέσο όρο 40.000 τόνους) ετησίως με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς απωλειών αλλά κυρίως επικινδυνότητας, ρύπανσης και οχληρής οσμής, η οποία θα είναι διάχυτη και μόνιμη στην ευρύτερη περιοχή. Να σημειωθεί επίσης, ότι το Υγραέριο είναι πολύ βαρύτερο από τον αέρα με αποτέλεσμα σε περίπτωση διαφυγής να εξαπλώνεται στην επιφάνεια του εδάφους και να λιμνάζει σε υπόγειους χώρους. Σε αντίθεση το Φυσικό αέριο είναι ελαφρότερο από τον αέρα και εκφεύγει προς τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας.

5. Οι γνωστοί βλαπτικοί αέριοι ρύποι από τους Θερμοηλεκτρικούς Σταθμούς στερεών καυσίμων παράγονται επίσης σε μεγάλες ποσότητες κατά την μαζική καύση των Υγραερίων, παρότι σε μικρότερο ποσοστό από τη καύση στερεών καυσίμων. Οι ποσότητες του Διοξιδίου του Άνθρακα- του κατ’ εξοχήν αερίου του Θερμοκηπίου- θα είναι τεράστιες και θα διαχέονται στην ατμόσφαιρα με αδιάκοπο ρυθμό εκπομπής 440 τόνων την ώρα (διακοσίων πενήντα !), δηλ. 7.400 κιλών το κάθε λεπτό σε πρώτη εκτίμηση. Τα οξίδια του Αζώτου ΝΟx, το μονοξίδιο του Άνθρακα CO αλλά και σωματίδια εκπέμπονται συνολικά σε ημερήσιους ρυθμούς αρκετών τόνων και είναι τοξικότερα, κυρίως μάλιστα τα πρώτα, που είναι γνωστά κύρια συστατικά της όξινης βροχής.

6. Όμως από τη καύση του Υγραερίου παράγονται επιπρόσθετα δεκάδες ουσίες χαρακτηρισμένες από επίσημες αρχές ως Επικίνδυνοι Αέριοι Ρύποι, ΕΠΑΡ, γνωστοί διεθνώς με το όρο HAPs, Hazardous Air Pollutants , με καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες επιδράσεις στους ανθρώπους και το περιβάλλον, επισημασμένες επίσης από την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία. Περιέργως αυτοί οι ρύποι αποσιωπούνται στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ίσως επειδή εκπέμπονται σε μικρότερες ποσότητες συγκριτικά με τους αναφερθέντες στο σημείο (5) γνωστούς ρύπους. Πάντως και αυτοί εκπέμπονται σε εκατοντάδες κιλά και τόνους τον χρόνο, ενώ υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερους περιορισμούς από τους γνωστούς ρύπους.

7. Η Θερμική Ρύπανση της Ατμόσφαιρας και της Θάλασσας θα είναι ιδιαιτέρως επιβαρυντική, αφού θα αποβάλλεται αδιάκοπα ενέργεια σε ρυθμό περίπου 5,5 (πεντέμισι) εκατομμύριων κιλοβάτ, δηλ. συνολικά τουλάχιστον 4.000.000.000 κιλοβατώρες τον χρόνο. Ταυτόχρονα οι εγκαταστάσεις εκβάλλουν μεγάλες ποσότητες Υδρατμών με αποτέλεσμα την αύξηση της υγρασίας στην ατμόσφαιρα και την πρόκληση δυσφορίας σε συνδυασμό με αυξημένα επίπεδα θερμοκρασίας. Κατά συνέπεια είναι δεδομένη η διατάραξη της θερμικής ισορροπίας της περιοχής σε ακτίνα αρκετών χιλιομέτρων, με πολύ πιθανή την βαθμιαία αλλαγή του τοπικού κλίματος σε έκταση πολλών τετραγωνικών χιλιομέτρων. Πρόκειται για το γνωστό διεθνώς φαινόμενο της θερμονησίδας, που διαταράσσει τοπικές μετεωρολογικές ισορροπίες.

8. Αναφορικά τώρα με την πρόθεση των ‘επενδυτών’ για την δημιουργία Μονάδας Δέσμευσης και Αποθήκευσης του διοξιδίου του άνθρακα ή της περαιτέρω Διάθεσής του για την καλλιέργεια Φυκιών με σκοπό την παραγωγή βιοκαυσίμων πρέπει να επισημανθούν με επιστημονική βεβαιότητα τα εξής:

(8α) Δεν έχει ωριμάσει ακόμη και δεν προβλέπεται άμεσα να μπορεί να εφαρμόζεται με αποτελεσματικότητα, οικονομικότητα και την απαραίτητη ασφάλεια για τον άνθρωπο και το περιβάλλον οποιαδήποτε μέθοδος δέσμευσης του διοξιδίου του άνθρακα. Η έρευνα στον τομέα αυτόν καλπάζει αλλά μόνον ορισμένες μονάδες στον κόσμο λειτουργούν πιλοτικά , δηλ. ακόμα δοκιμαστικά, χωρίς να έχουν μέχρι σήμερα εξαχθεί βέβαια αποτελέσματα για κάποια τελική επιτυχή και γενικώς εφαρμόσιμη τεχνολογία.

. (8β) Η μαζική διοχέτευση του διοξειδίου του άνθρακα σε θερμοκήπια καλλιέργειας Φυκιών με σκοπό την παραγωγή ελαίων (βιοντίζελ) αποτελεί μια μέθοδο γνωστή μεν αλλά επίσης ανώριμη από τεχνικής πλευράς, με συνέπεια να μη μπορεί να εφαρμοσθεί σήμερα με οικονομικό και ασφαλή τρόπο για τον άνθρωπο, δεδομένης μάλιστα της τεράστιας ποσότητας εκπομπής του CO2 των τουλάχιστον 6.000 τόνων ημερησίως στο εν λόγω Ενεργειακό Κέντρο Αστακού.

9.
Τελικώς πρέπει να επισημανθεί, ότι η ίδια η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων διαπιστώνει συμπερασματικά , ότι από τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα κατά την λειτουργία των νέων εγκαταστάσεων επί 24ώρου βάσεως θα υπάρχουν συνεχείς και αδιάκοπες αρνητικές επιπτώσεις στο Τοπίο, στο Έδαφος, στα Επιφανειακά Νερά, στο Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον, στο Θαλάσσιο Περιβάλλον, στο Ακουστικό Περιβάλλον και στην Βιομηχανική Ασφάλεια.

Η Μ.Π.Ε. σημειώνει επίσης ότι δεν απαιτείται και δεν προβλέπεται η λήψη ειδικών μέτρων εκτός αυτών που προβλέπονται από τη νομοθεσία σχετικά με τον έλεγχο των αέριων ρύπων. Το να επαφίεται όμως η ασφάλεια των ανθρώπων και η προστασία περιβάλλοντος μόνο στην τήρηση της κείμενης νομοθεσίας ( με τον χαλαρό τρόπο που αυτή εφαρμόζεται στις περισσότερες περιπτώσεις από μείζονες ρυπαντές και εποπτεύουσες αρχές) χωρίς την λήψη προληπτικών μέτρων, σίγουρα δεν είναι κοινωνικά ο πλέων υπεύθυνος τρόπος αντιμετώπισης για την εξασφάλιση του πολίτη. Κατά συνέπεια ασφυκτικές καταστάσεις της ατμόσφαιρας και επιβλαβείς συνθήκες περιβάλλοντος , όπως τις βιώνουν σήμερα οι κάτοικοι των μεγάλων Ενεργειακών Κέντρων, π.χ. σε Μεγαλόπολη, Πτολεμαΐδα, Λαύριο ή καταστάσεις παρόμοιες με τις εξάρσεις του Νέφους Ρύπανσης του αττικού Λεκανοπεδίου, είναι βέβαιο ότι θα αποτελούν καθημερινό φαινόμενο στον Αστακό και στην ευρύτερη περιοχή εξ αιτίας του προτεινόμενου Νέου Ενεργειακού Κέντρου.

10. Χρήσιμο είναι επίσης να επισημανθεί , ότι το οικονομικό αντικείμενο του έργου ΘΗΣ1100 ανερχόμενο στο ποσό των περίπου τριών δισεκατομμυρίων ευρώ ευρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τον προβλεπόμενο εξαιρετικά χαμηλό αριθμό των 140 (εκατόν σαράντα) απασχολουμένων κατά την πλήρη λειτουργία του

Αξιότιμε κ. Νομάρχα,

Η παρούσα έκφραση στοιχειοθετημένης γνωμάτευσης ένεκα της εκτάσεως του προβλήματος και χρονικών ορίων αφορά σε ορισμένα μόνο ουσιώδη σημεία της Μ.Π.Ε. και του όλου θέματος. Παρά ταύτα ελπίζω να συμβάλλει στη πληρέστερη πληροφόρηση και ενημέρωση των εκλεγμένων μελών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας αλλά και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Αστακού, οι οποίοι καλούνται να υποστούν τις αρνητικές επιδράσεις και επιπτώσεις ενός υπερμεγέθους και οπωσδήποτε όχι ζωτικού ή αναγκαίου, τόσο για τη περιοχή όσο και για τη χώρα, έργου.

Με τιμή,

Καθηγητής Dr.-Ing. Δημήτριος Γ. Παπανίκας


ΠΗΓΗ : http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/05/blog-post_7632.html

ΣΧΟΛΙΟ : Πείτε την αλήθεια. Θα γίνουμε η χαβούζα της Ιταλίας ( Το 70% της ηλεκτροπαραγωγής από τη σχεδιαζόμενη μονάδα θα εξάγεται στην Ιταλία ); Οι 1500 θέσεις εργασίας που παρουσιάζουν είναι στάχτη στα μάτια ή ολόκληρη τέφρα ηφαιστείου;
Αλήθεια, πρότεινε κανείς στους Άραβες να "ρίξουν" αυτά τα 3 δις ευρώ, ή έστω λιγότερα στον τουρισμό; Να μισθωθούν εκτάσεις της Δυτικής Αιτωλοακαρνανίας στους Άραβες επενδυτές για κατασκευή πεντάστερων ξενοδοχειακών μονάδων, με αθλητικές εγκαταστάσεις, συνεδριακά κέντρα, γήπεδα γκολφ,μαρίνες για μεγάλα και μικρά σκάφη κ/λπ. εγκαταστάσεις υψηλού επιπέδου και προσέλκυσης αλλοδαπών τουριστών οικονομικής επιφάνειας άνω του μέσου όρου.
Πόσοι θα εργάζονταν σε αυτή την περίπτωση στα ξενοδοχεία και τα συναφή αντικείμενα; Μάλλον πολλοί περισσότεροι από αυτή τη δήθεν επένδυση. Τα δυτικά παράλια της Αιτωλοακαρνανίας είναι γεμάτα με πανέμορφους κολπίσκους, με πεντακάθαρα νερά ( όταν αποφασίσουν να διώξουν εντελώς τα ιχθυοτροφεία που τα τελευταία χρόνια έχουν φτάσει την κατάσταση στο απροχώρητο ), συνορεύουν με Λευκάδα,Μεγανήσι,Πρέβεζα, Κεφαλλονιά,Ιθάκη, με το διεθνές αεροδρόμιο του Ακτίου που έχει αναβαθμιστεί, με το ανεπανάληπτης ομορφιάς δέλτα του Αχελώου, με αρχαία σε κάθε γωνιά του νομού στα οποία θα μπορούν να περιηγηθούν οι τουρίστες ( Οινιάδες,Πλευρώνα,Καλυδώνα,Παλαιομάνινα, Στράτος,Βόνιτσα,Βουκάτιο,Βλοχός, αρχαίο Θέρμο που με την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων θα μειωθούν οι χρονικές αποστάσεις ).
Μέχρι πότε θα αποδεχόμαστε την "ανάπτυξη" στην περιοχή μας με απάθεια; Πού είναι οι παραγωγικοί φορείς του τόπου να πιέσουν βουλευτές και κυβέρνηση για να επενδυθούν μεγάλα ποσά στον τουρισμό;
Τα δυτικά παράλια της Αιτωλοακαρνανίας έχουν απίστευτη ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΉ δυναμική που βρίσκεται θαμμένη στα συρτάρια αυτών που έχουν φτάσει τον τόπο στην τελευταία θέση της ανάπτυξης, στην τελευταία θέση του κατα κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα και σε ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, αυτών που το πολιτικό τους έργο εξαντλείται σε θέσεις stage,σε θέσεις των 700 ευρώ, αυτών που ποτέ δε διεκδίκησαν την πραγματική ανάπτυξη του τόπου παρά πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη. Είναι θαμμένη κάτω από τα ιχθυοτροφεία που γέμισαν κάθε κολπίσκο της περιοχής. Οι ίδιοι είναι που δίνουν άδειες στα ιχθυοτροφεία, διώχνουν κάθε σκέψη για τουριστική αξιοποίηση και φέρνουν τον τόπο στον πάτο της ανάπτυξης.
Καθρέπτες πολλοί υπάρχουν,ας πάρει ο καθένας από έναν ,ας κοιταχτεί κι ας κάνει την αυτοκριτική του. Ίσως δούμε και μια άσπρη μέρα τότε.

Σάββατο, 15 Μαΐου 2010

Μέσα στον Ιούνιο ξεκινά η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο-Αμβρακία


Μέσα στον Ιούνιο ξεκινά η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο-Αμβρακία.
Το σύνολο των εργοταξίων έχει μισθωθεί και αν δεν εμφανιστούν γραφειοκρατικά εμπόδια, ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται περίπου μέσα σε ένα μήνα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΑΕΓΕΚ, κ. Σ. Γαβριήλ στο πλαίσιο της σημερινής τακτικής γενικής συνέλευσης.

ΠΗΓΗ : http://www.capital.gr/News.asp?id=968949

Παρασκευή, 14 Μαΐου 2010

Κατατέθηκε ο Καλλικράτης στη Βουλή


Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο της διοικητικής αναδιάρθρωσης της χώρας, το οποίο αναμένεται να γίνει νόμος του κράτους περί τα τέλη του μήνα.
Στην περίπτωση της Αιτωλοακαρνανίας οι Δήμοι Μακρυνείας και Αρακύνθου καταλήγουν στο Αγρίνιο τελικά ( κάτι το οποίο ήθελε η πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής σε περίπτωση που δεν ήταν εφικτή η δημιουργία ξεχωριστού ενιαίου Δήμου Μακρυνείας )
Όπως προβλέπει το σχέδιο, από το 2011 θα είναι εφικτή η μεταπήδηση δημοτικών διαμερισμάτων από ένα δήμο σε διπλανό, όπως στην περίπτωση της Χάλκειας όπου Γαλατάς και Περιθώρι απαιτούν τη συνένωσή τους με το Μεσολόγγι, κάτι απολύτως λογικό.

ΝΟΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Α. Συνιστώνται οι κατωτέρω δήμοι:
1. Δήμος Αγρινίου με έδρα το Αγρίνιο αποτελούμενος από τους δήμους α. Αγρινίου β. Παραβόλας γ. Παρακαμπυλίων δ. Στράτου ε. Νεάπολης στ. Αγγελοκάστρου ζ. Παναιτωλικού η. Αρακύνθου θ. Μακρύνειας και ι. Θεστιέων, οι οποίοι καταργούνται
2. Δήμος Άκτιου - Βόνιτσας με έδρα τη Βόνιτσα αποτελούμενος από τους δήμους α. Ανακτόριου β. Παλαίρου και γ. Μεδεώνος, οι οποίοι καταργούνται.
3. Δήμος Ξηρομέρου με έδρα τον Αστακό αποτελούμενος από τους δήμους α. Αστακού β. Φυτειών και γ. Αλυζίας, οι οποίοι καταργούνται.
4. Δήμος Ναυπακτίας με έδρα τη Ναύπακτο αποτελούμενος από τους δήμους α. Ναυπάκτου β. Αποδοτιάς γ. Πυλλήνης δ. Πλατάνου ε. Αντιρρίου και στ. Χάλκειας, οι οποίοι καταργούνται
5. Δήμος Αμφιλοχίας με έδρα την Αμφιλοχία αποτελούμενος από τους δήμους α. Αμφιλοχίας β. Ινάχου και γ. Μενιδίου, οι οποίοι καταργούνται
6. Δήμος Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου με έδρα το Μεσολόγγι αποτελούμενος από τους δήμους α. Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου β. Οινιάδων και γ. Αιτωλικού, οι οποίοι καταργούνται.
Β. Στο δήμο Θέρμου δεν επέρχεται καμία μεταβολή.
Γ. Ο Δήμος Θέρμου χαρακτηρίζεται ως ορεινός

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

Έτσι εξηγείται



Αναδημοσιεύμουμε από την ιστοσελίδα agrinio-culture :

Διαβάζω σε ρεπορτάζ των τοπικών εφημερίδων τα όσα συνέβησαν στα εγκαίνια του νέου σταθμού του ΚΤΕΛ το περασμένο Σάββατο στο Αγρίνιο. Και ακούω τους ανθρώπους του ΚΤΕΛ να λένε με περίσσια χάρη, ενώπιον άλλων πολιτικών του νομού, "πόσο πολύ βοηθήκαν από το Χρίστο Βερελή στο εγχείρημα του νέου σταθμού", και κάτι ατάκες τύπου "το έργο δεν θα γινόταν, αν δεν υπήρχε ο Χρίστος Βερελής" και τέλος πάντων, πάνω- κάτω, ένα κλίμα που μου θυμίζει το αξέχαστο τραγούδι του Γιάννη Πάριου : " αν δεν είχα και σένανε τι θα ήμουν στη γη... μπορεί αλήτης να' μουνα να' χα καταστραφεί...." Και ξαφνικά θυμάμαι το έργο της ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρίνιο- Κρυονέρι που ξεκίνησε με υπουργό τον κ. Βερελήκαι ακόμα το περιμένουμε. Ένα έργο για το οποίο μέχρι τώρα έχουν δαπανηθεί περισσότερα από 13 εκατομμύρια ευρώ... Ένα από τα επιχειρήματα της μη συνέχισής του από την κυβέρνηση της ΝΔ ήταν πως το έργο ήταν ανώριμο, λειτουργικά ασύμφορο, και χωρίς διαχειριστική μελέτη....
Γνωρίζοντας ότι το ΚΤΕΛ και ο σιδηρόδρομος είναι ανταγωνιστικά μεταφορικά μέσα, αναρωτιέται κανείς ποιο από τα δύο βοήθησε (περισσότερο) ο κ. Βερελής; Γιατί και τα δύο είναι λίγο δύσκολο να τα βοήθησε.... Καλόπιστα λοιπόν θα πιστέψουμε τους ανθρώπους του ΚΤΕΛ. Για να μνημονεύουν τόσα χρόνια μετά τον κ. Βερελή, κάτι θα ξέρουν... Και μαζί με αυτούς ξέρουμε και εμείς πλέον τι φταίει και δεν έχουμε σιδηρόδρομο στην Αιτωλοακαρνανία.... Πάντως είναι ενδιαφέρουσα η γραμμή της βοήθειας... Ο σιδηρόδρομος (με τη δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής λίγο πρίν τις εκλογές του 2004) βοήθησε τον κ. Βερελή, και εκείνος με τη σειρά του βοήθησε το ΚΤΕΛ στο νέο του σταθμό.

ΠΗΓΗ : http://sites.google.com/site/agrinioculture/Home/etsiexegeitai

ΣΧΟΛΙΟ : Το Σάββατο έπεσαν και οι τελευταίες μάσκες όσον αφορά το θέμα της μη επαναλειτουργίας της προαστιακής ουσιαστικά σιδηροδρομικής γραμμής Αγρίνιο-Μεσολόγγι-Κρυονέρι. Μονοπώλιο. Καλοί οι σταθμοί ΚΤΕΛ και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις, αλλά πιο καλός ο ανταγωνισμός. Το νέο κτήριο του ΚΤΕΛ ουσιαστικά αποτελεί έργο των χιλιάδων επιβατών που υποβάλλονταν επί δεκαετίες σε αυτές τις μονοπωλιακές καταστάσεις.
Ο λαός πληρώνει εκατομμύρια ευρώ για δημόσια έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ ( σιδηρόδρομος ) και οδηγήθηκε αναγκαστικά στη μοναδική επιλογή των υπεραστικών λεωφορείων που αποτελούν την τελευταία δεκαετία Ανώνυμες Εταιρείες.

Παρασκευή, 7 Μαΐου 2010

Ερασιτεχνικό Θέατρο



ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Δήμου Αγρινίου " Στέλιος Τσιτσιμελής "

Θεατρική Παράσταση ΄΄ΛΙΩΜΕΝΟ ΒΟΥΤΥΡΟ΄΄

Το Τμήμα του Ερασιτεχνικού Θεάτρου του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Αγρινίου ΄΄Στέλιος Τσιτσιμελής΄΄ παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση ΄΄ΛΙΩΜΕΝΟ ΒΟΥΤΥΡΟ΄΄ του Σάκη Σερέφα
Πρεμιέρα: Παρασκευή 7 Μαΐου 2010, στις 9.30 μ.μ στο Δημοτικό Θέατρο Αγρινίου
Διάρκεια Παραστάσεων :7-8-9-10 Μαΐου 2010, ώρα 9.30 μ.μ
Είσοδος Ελεύθερη


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Στα 1960, μια κρύα νύχτα, του χειμώνα, κάποιος δολοφόνησε την αρραβωνιαστικά του μέσα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Το 2000 ένας συγγραφέας προσπαθώντας να ανασυστήσει, με τη μορφή αφηγήματος, αυτή την αληθινή ιστορία, συναντιέται με τους επιζώντες μάρτυρες της υπόθεσης και με τον δράστη, και καταγράφει τη μαρτυρία τους.


ΔΙΑΝΟΜΗ (Με σειρά εμφάνισης)

Μάριος Ράμμος Συγγραφέας
Ντόρα Καραγιάννη Κούκλα Α΄
Ειρήνη Παπαδημητρίου Κούκλα Β΄
Λένα Σπέντζα Νταίζη (φίλη Λούλας)
Ειρήνη Κουθούρη Λούλα
Πηγή Κρικοχωρίτη Κότα Α΄ /Λίτσα (συγκάτοικος Λούλας)
Κωνσταντίνα Σκοτίδα Κότα Β΄/Μάρκος (σερβιτόρος) / Φάνης Β΄(υπάλληλος ξενοδοχείου)
Τάκης Λιάγκας Τάσος (δολοφόνος)
Μάκης Τραγουλιάς πατέρας Λούλας / ξενοδόχος / άντρας Α΄
Αφροδίτη Βέργου μάνα Λούλας
Σπύρος Γρίβας άντρας Β΄/ Σάββας (χωροφύλακας)
Λίλιαν Παπαδημητρίου Γειτόνισα
Αναστασία Παπαθανάση Φάνης Α΄(υπάλληλος ξενοδοχείου)
Γιώτα Τσαφώνια Κος Φιλίππου (ιατροδικαστής)

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ – ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Κατερίνα Καραδήμα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΚΗΝΙΚΩΝ – ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΩΝ: Μάριος Ράμμος
ΗΧΟΙ: Δημήτρης Παπαδάκης
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Σπύρος Μερεγκλίτσης
ΒΕΣΤΙΑΡΙΟ: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: Ειρήνη Κουθούρη – Ειρήνη Παπαδημητρίου

Αγώνας ανθρωπιάς μεταξυ Παλαιμάχων Παναιτωλικού-ΑΕΚ

Ο Πέτρος Ζαφείρης είναι ένα παιδί 22 ετών πολύτεκνης οικογένειας από την Παραβόλα Αιτ/νίας το οποίο πρίν εννέα έτη υπέστη τροχαίο ατύχημα αποτέλεσμα του οποίου ήταν ο τραυματισμός στην μέση και στα κάτω άκρα (παράλυση)। Με πρψτοβουλία του πολιτικού γραφείου του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Κώστα Καραγκούνη διοργανώνεται μαζί με την στήριξη του Δημάρχου Παραβόλας τον Καπέρδα Βασίλειο και με την βοήθεια του Δήμου Αγρινίου που παραχωρεί το Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου (Μιχ. Κούσης) φιλικός αγώνα Παλαιμάχων ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΥ και ΑΕΚ και εν συνεχεία συναυλία με τον τραγουδιστή Θάνο Πετρέλη, προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για να μπορέσει αυτό το παιδί να εγχειριστεί και να μπορέσει να περπατήσει ξανά ατενίζοντας την ζωή με χαμόγελο. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στις 17-05-2010 ημέρα Δευτέρα και ώρα 17.30 στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου

ΠΗΓΗ : http://efpoliteia.blogspot.com/