Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010
Ιόνια Οδός : Κατασκευή με ρυθμούς χελώνας
Η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν επιτρέπει τη σπατάλη χρήματος. Βέβαια,έργα αναπτυξιακά, τα οποία θα φέρουν επενδύσεις, καλό είναι να συνεχίζονται, γιατί μόνο έτσι ίσως δούμε κάποιας μορφής ανάπτυξη σε βάθος χρόνου. Αντιθέτως, πολλά από αυτά τα έργα σε όλη τη χώρα παραμένουν στάσιμα και ουδείς γνωρίζεις τί μέλλει γενέσθαι.
Από την εφημερίδα της Άρτας " ΗΧΩ " "αλλιεύσαμε" κάποιες ενθαρρυντικές ππληροφορίες όσον αφορά την Ιόνια Οδό, κυρίως στο τμήμα της Ηπείρου.
Διαβάστε :
«Κινητικότητα» για την κατασκευή της Ιόνιας στο τμήμα της Ηπείρου
Μέχρι το Πάσχα καταβολή χρημάτων για τις απαλλοτριώσεις
Με αρκετή καθυστέρηση η οποία είναι γνωστή σε όλους αναφορικά με τις απαλλοτριώσεις των ιδιωτικών εκτάσεων στα όρια της Ιόνιας Οδού, άρχισε να καταγράφεται «κινητικότητα» ως προς τις εργασίες κατασκευής του έργου στα όρια της Ηπείρου, ενώ για το τμήμα που θα κατασκευαστεί στα όρια της Άρτας η κινητικότητα αυτή σχετίζεται με την ολοκλήρωση της καταγραφής των ιδιωτικών, προς απαλλοτρίωση εκτάσεων, και την καταβολή χρημάτων από τη διαδικασία επιτάξεων μέχρι το Πάσχα ή και νωρίτερα, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές.
17-2-2010
Προς το παρόν εργασίες για διάνοιξη του νέου δρόμου γίνονται σε δημόσιες εκτάσεις από το Τέροβο μέχρι Πέντε Πηγάδια σε δημόσια έκταση και από Συκούλα μέχρι Μενίδι, όπου ιδιωτικές εκτάσεις παραδόθηκαν στην κοινοπραξία κατασκευής του έργου με τη διαδικασία της επίταξης, έχοντας ήδη οι δικαιούχοι πάρει τα χρήματα.
Αναλυτικότερα, η εταιρία Ferrovial Agroman S.A., η οποία έχει αναλάβει κατασκευαστικά το κομμάτι του δρόμου στα όρια του νομού Ιωαννίνων άρχισε να εκτελεί εργασίες διάνοιξης του νέου δρόμου σε μήκος 15 χιλιομέτρων, από το Τέροβο μέχρι Πέντε Πηγάδια. Οι εργασίες, σύμφωνα με ενημέρωση που είχαμε κατόπιν επικοινωνίας με την εκεί εργολαβία, βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Περιλαμβάνουν τη διάνοιξη του δρόμου με τοποθέτηση εκρηκτικών υλών που πυροδοτούνται καθημερινά από 12 το μεσημέρι μέχρι 6 το απόγευμα.
Με σκοπό να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα στην περιοχή, η εταιρία έχει εκδώσει σχετική ανακοίνωση, με την οποία εφιστά την προσοχή των πολιτών που κινούνται στην περιοχή(κυνηγοί, κτηνοτρόφοι κλπ).
Την ίδια στιγμή κινητικότητα παρατηρείται και στα όρια συνάντησης του νομού με την Αιτωλοακαρνανία, όπου προσφάτως η εταιρία ΤΕΡΝΑ άρχισε εργασίες για τη διάνοιξη του νέου δρόμου σε μήκος 3 χιλιομέτρων, από Μενίδι μέχρι Συκούλα. Πρόκειται για έκταση που παραδόθηκε στην Κοινοπραξία κατασκευής της Ιόνιας Οδού με τη διαδικασία της επίταξης. Με τη συμφωνία των ιδιοκτητών γης δηλαδή δόθηκαν χρήματα, δίκην ενοικίου, έτσι ώστε να αρχίσουν οι εργασίες. Η διαδικασία απαλλοτρίωσης θα προχωρήσει στη συνέχεια προκειμένου να καθοριστούν τα ποσά που στο μέλλον θα εκδικαστούν.
Η κατασκευάστρια εταιρία ξεκίνησε αυτές τις ημέρες τις πρώτες εργασίες και θα συνεχίσει στο τμήμα που εκτιμάται ότι θα παραδοθεί μέχρι το Πάσχα, στα όρια της Άρτας. Πρόκειται για το κομμάτι από Συκούλα μέχρι Κομπότι, συνολικού μήκους 4,7 χιλιομέτρων, για το οποίο η διαδικασία επίταξης βρίσκεται σε εξέλιξη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι περί τα τέλη Φεβρουαρίου θα αποσταλούν για το τμήμα αυτό οι πίνακες με την καταγραφή των εκτάσεων προς απαλλοτρίωση, για τις οποίες θα δοθούν χρήματα από την επίταξη. Η εκτίμηση είναι ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέχρι το Πάσχα οπότε και η έκταση θα παραδοθεί στην εταιρία για να προχωρήσει τις εργασίες κατασκευής με κατεύθυνση προς το σημείο συνάντησης με το υπό κατασκευή τμήμα από την εταιρία ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ (πρώην ΚΟΝ-ΖΑΚ μέχρι Άγιο Δημήτριο).
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα πλαίσια της διαδικασίας επίταξης τα ποσά που δίνονται στους ιδιοκτήτες είναι 1000 ευρώ το στρέμμα, (1 ευρώ το τετραγωνικό) ενώ επίσης χρήματα δίνονται για τα επικείμενα και τα δέντρα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στα 180 ευρώ καθορίζεται η τιμή επίταξης για την ελιά και στα 160 ευρώ για την πορτοκαλιά. Ποια θα είναι τα ποσά που θα δοθούν όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία απαλλοτρίωσης η απάντηση είναι άγνωστη, καθώς το ποσό αποζημίωσης θα αποφασιστεί με δικαστική πράξη και φυσικά θα ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία που προβλέπει τυχόν ενστάσεις κ.λ.π.
Οι αναφορές περί κινητικότητας στο έργο της Ιόνιας ενισχύονται ακόμη περισσότερο και από την είδηση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για τη λειτουργία Λατομείου στα όρια Φωτεινού – Κομποτίου με σκοπό την εξασφάλιση αδρανών υλικών για την κατασκευή του δρόμου που θα διασχίζει το νομό.
Την ίδια ώρα συζητήσεις γίνονται τόσο σε περιφερειακό όσο και σε κεντρικό επίπεδο για την τεράστια καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου που υλοποιείται από το υπουργείο υποδομών και αφορά το κομμάτι του νέου αυτοκινητόδρομου από Σελλάδες μέχρι Άγιο Δημήτριο. Στο τμήμα αυτό οι εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος του δρόμου πλην του Κόμβου. Δηλαδή ο δρόμος θα μπορούσε το αμέσως επόμενο διάστημα να δοθεί στην κυκλοφορία καθώς έχουν ήδη τοποθετηθεί και τα προστατευτικά στηθαία αλλά και ο φωτισμός, όμως ελλείψει κόμβου παραμένει αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν «τυφλός».
Οι καθυστερήσεις που έχουν ως αφετηρία τους τις ενστάσεις κατοίκων της περιοχής, συνεχίστηκαν με την εκπόνηση νέας μελέτης, η οποία εφαρμόζει τις αποφάσεις που είχαν ληφθεί πριν από ενάμισι χρόνο περίπου από όλους τους τοπικούς φορείς, ώστε ο Κόμβος να κατασκευαστεί με την Ιόνια να περνάει πάνω από τον άξονα Άρτα- Τρίκαλα. Η σχετική μελέτη έχει ολοκληρωθεί μένει ωστόσο να παραληφθεί από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου και παράλληλα να υπογραφεί νέα σύμβαση με την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρία ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ, έτσι ώστε να τεθεί σε εφαρμογή. Οι τελευταίες πληροφορίες, πάντως, θέλουν να έχουν ξεπεραστεί προβλήματα που υπήρχαν σχετικά με την αναπροσαρμογή της εν λόγω μελέτης έτσι ώστε να «χωρέσουν» τεχνικά, και τα διόδια του κόμβου, και σημειώνεται επίσης πως σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν και πάλι εργασίες στο κομμάτι αυτό, όπου είχαν ολοκληρωτικά σταματήσει σχεδόν για ένα χρόνο.
Επιπλέον ανακοινώσεις σχετικά με το θέμα αναμένονται από τον ίδιο τον υπουργό υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, καθώς έχει αναφερθεί πως θα υπάρξουν επισκέψεις του υπουργού κατά μήκος των εν εξέλιξη έργων της Ιόνιας και μεταξύ αυτών, αναμένεται και επίσκεψη του στην Άρτα και την Ήπειρο. Σχετική αναφορά έχουν κάνει μέχρι στιγμής οι δήμαρχοι Αρταίων και Πέτα, Παναγιώτης Οικονομίδης και Θεόδωρος Μουσαβερές αντίστοιχα σε δηλώσεις τους προ 10ημέρου περίπου. Ο μεν κ. Οικονομίδης επικαλέστηκε επίσκεψη του υπουργού, όταν σε συνέντευξη τύπου είχε ρωτηθεί σχετικά με τις καθυστερήσεις στο έργο της Ιόνιας, ο δε κ. Μουσαβερές όταν μιλώντας σε τοπικό ραδιόφωνο, αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται στην περιοχή ευθύνης του από τα εν εξελίξει έργα με αφορμή και τις έντονες βροχοπτώσεις του φετινού χειμώνα.
Στο μεταξύ όμως έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι την πρόθεση επίσκεψής του στην περιοχή ο κ. Ρέππας έχει επιβεβαιώσει στους βουλευτές του νομού, χωρίς ωστόσο ακόμη να μπορεί να δοθεί συγκεκριμένη ημερομηνία η οποία όπως λέγεται δεν θα αργήσει να ανακοινωθεί.
Άλλωστε ο κ. Ρέππας από προχθές καλείται να δώσει και συγκεκριμένες απαντήσεις σε όλους τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους του κυβερνώντος κόμματος στα όρια κατασκευής της Ιόνιας Οδού, οι οποίοι μεταφέροντάς του και τα στοιχεία του τραγικού απολογισμού των θανατηφόρων ατυχημάτων στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο ζητούν άμεση ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του Δυτικού Άξονα και για τις διαδικασίες επιτάξεων και απαλλοτριώσεων που απαιτούνται στα όρια του.
Και ερώτηση βουλευτών ΠΑΣΟΚ Ηπείρου – Αιτ/νίας
Αναλυτικότερα στην ερώτηση την οποία κατέθεσαν στη Βουλή την περασμένη Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου, οι βουλευτές των νομών Άρτας, Αιτωλοακαρνανίας, Ιωαννίνων και Πρεβέζης ήτοι: Τσιρώνης Δημήτριος, Στασινός Παύλος, Μακρυπίδης Ανδρέας, Γιαννακά Σοφία, Παντούλας Μιχάλης, Αργύρης Βαγγέλης, Οικονόμου Αθανάσιος και Παπαχρήστος Ευάγγελος, προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την επίσπευση των διαδικασιών κατασκευής της Ιόνιας Οδού, αναφέρονται τα εξής:
«Είναι γνωστό ότι περισσότερους νεκρούς έχουμε στην χώρα μας εν καιρώ ειρήνης, παρά εν καιρώ πολέμου. Αυτή είναι μια θλιβερή διαπίστωση για τα οδικά ατυχήματα που γίνονται κάθε χρόνο στο εθνικό αλλά και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Για το οδικό δίκτυο που συνδέει την πρωτεύουσα με την Αιτωλοακαρνανία και ειδικότερα για τον άξονα Αντιρρίου-Ιωαννίνων, το 2008 είχαμε απο τροχαία ατυχήματα 262 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 44 νεκρούς, ενώ για το έτος 2009 είχαμε 187 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 51 νεκρούς. Σημειωτέων ότι συγκρινόμενο με τα υπόλοιπα εθνικά δίκτυα της χώρας είναι το πιο θανατηφόρο οδικό δίκτυο.
Δεν είναι δυνατόν σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό κράτος και σ΄ ένα από τα πιο πολυσύχναστα οδικά δίκτυα να έχουμε κάθε χρόνο τέτοιο αριθμό νεκρών και τραυματισμένων. Εκτός από τη βελτίωση της οδηγικής μας συμπεριφοράς και παιδείας, το Κράτος θα πρέπει να σκύψει σοβαρά πάνω από την «πληγή» της έλλειψης υποδομής των εθνικών οδικών αρτηριών.
Ερωτάται ο κος Υπουργός,
Σε τι συγκεκριμένα μέτρα επίσπευσης των διαδικασιών (απαλλοτριώσεις, αδειοδοτήσεις και οριστικούς σχεδιασμούς) και μέσα σε ποιο χρονικό ορίζοντα θα προχωρήσει η Κυβέρνηση στην κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Πατρών και Αντιρρίου-Ιωαννίνων και της παράκαμψης Αμβρακίας-Ακτίου, προκειμένου να περιοριστούν:
-τα τροχαία ατυχήματα με πελώριο κόστος σε ανθρώπινο και σε υλικό κεφάλαιο και
-να αποκτήσει η περιοχή ένα οδικό δίκτυο που θα συμβάλει στην ανάπτυξή της;».
ΠΗΓΗ : http://www.ixotisartas.gr/newspaper/index.php?option=com_content&view=article&id=1322:lr-&catid=1:local&Itemid=28
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου