Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010

Όμιλος φίλος σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης»


Όμιλος φίλος σιδηροδρόμου

Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης»

Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.



Προς: ΠΡΟΕΔΡΟ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε

κ. Ιωάννη Πετρόπουλο

Δ.Σ. ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., Διεύθυνση μελετών

Καρόλου 27 10437, Αθήνα

Διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού ΟΣΕ

Καρόλου 1-3 10437, Αθήνα

Κοινοποίηση :

1. Υπουργός Υποδομών & Δικτύων Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε 10191 Παπάγου

2. ΥΥ&Δ, Τμήμα κοινοβουλευτικού Ελέγχου

3. Βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας

4. Δ.Σ. Επιμελητήριου Αιτωλοακαρνανίας

5. ΤΕΕ περιφερειακό τμήμα νομού Αιτωλοακαρνανίας

6. Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

7. Περιφέρεια Ηπείρου

8. Νομαρχίες: Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ιωαννίνων

9. Δημοτικά συμβούλια: Μεσολογγίου, Αρακύνθου, Στράτου, Νεάπολης, Ινάχου, Θεστιέων, Παραβόλας, Θέρμου, Μακρυνείας, Παρακαμπυλίων, Παναιτωλικού, Αγρινίου, Άρτας, Ιωαννίνων

10. Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου

11. δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ

12. ΑΚΑΡΠΟΡΤ A.E

13. Μ.Μ.Ε.

Θέμα: Υπό προκήρυξη μελέτες για τμήματα του «δυτικού σιδηροδρομικού άξονα» Αντίρριο – Ιωάννινα.

Στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. (http://www.ergose.gr/ergosesite/inner.asp?CONTAINERID=3&REFCI=679&LANGUAGE=1) στην κατηγορία «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΩΝ 12ΜΗΝΟΥ» στην υποκατηγορία «ΜΕΛΕΤΕΣ» (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 12 ΜΗΝΩΝ (Αρ. Απόφασης 2503, Ημ/νία Έγκρισης Δ.Σ. ΕΡΓΟΣΕ 25-02-2008)

Συμβάσεις Εκπόνησης Μελετών, Συναφών Υπηρεσιών και Συμφωνιών - Πλαίσιο που πρόκειται να προκηρυχθούν ή και να ανατεθούν τους επόμενους 12 μήνες), ανακοινώνονται στο συνημμένο έγγραφο οι μελέτες χάραξης για τμήματα του Δυτικού σιδηροδρομικού άξονα. Συγκεκριμένα:

> Αριθμός Απόφασης 41: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο- Ιωάννινα τμήμα από Αντίρριο έως Χ.Θ. 42+000 και σύνδεση με Αστακό (Α' Φάση)»,

> Α.Α. 42: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο-Ιωάννινα τμήμα από 42+000 έως Χ.Θ. 120+000 (Α' Φάση)»

> Α.Α. 43: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο- Ιωάννινα τμήμα από Χ.Θ. 120+000 έως Χ.Θ. 180+000 (Ιωάννινα) (Α' Φάση)»,

> Α.Α. 44: «Τοπογραφικές Μελέτες για την αντιμετώπιση αναγκών και

σύνταξη ορθοφωτοχαρτών για την Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Αντίρριο-Ιωάννινα»

Ταμείο χρηματοδότησης και απόφαση ένταξης ορίζετε το «Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.)» ενώ ημερομηνία ολοκλήρωσης βάσει απόφασης ορίζετε ο Απρίλιος του 2013. Συνολικά ο προϋπολογισμός για τις συγκεκριμένες μελέτες ανέρχεται στα 23800000 € ενώ χαρακτηρίζονται «υπο προκήρυξη»

Αρχικά οι συγκεκριμένες διακηρύξεις εντείνουν το ενδιαφέρον και τον αγώνα για το πάγιο αίτημα των κοινωνιών και παραγωγικών τάξεων της πιο απομονωμένης συγκοινωνιακά περιοχής της Ελλάδας και μια από τις φτωχότερες της Ε.Ε για την δημιουργία σύγχρονου σιδηροδρόμου. Είναι κάτι για το οποίο αγωνιζόμαστε δεκαετίες και αποτελεί όραμα και σκοπό.

Από παλαιότερες παρουσιάσεις προμελετών γνωρίζουμε πως προβλέπετε χάραξη που παρακάμπτει αδικαιολόγητα την πόλη του Αγρινίου, την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη που διέρχεται ο άξονας. Μια πόλη οικονομικό και φυσικό κέντρο του νομού Αιτωλοακαρνανίας και της Δυτικής Στερεάς. Με ποια αυτοκαταστροφική λογική ξεκινάει αυτό το έργο πνοής, αγνοώντας μια τεράστια πηγή επιβατών; Ποια επιστημονικά στοιχεία δικαιολογούν την απομόνωση μιας πόλης 100 χιλιάδων κατοίκων; Ο όμιλος, η τοπική αυτοδιοίκηση καθώς και σύσσωμη η τοπική κοινωνία, υποστηρίζουμε και διεκδικούμε διαφορετική τελική χάραξη κοντά στο Αγρίνιο. Ελπίζουμε οι τελικές μελέτες που πρόκειται να ξεκινήσουν θα διορθώσουν το αρχικό σφάλμα και θα λάβουν υπόψη τις έντεκα ομόφωνες αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων της Αιτωλοακαρνανίας (τις οποίες και σας επισυνάπτουμε) που ξεκαθαρίζουν πως δεν θα ανεχτούν την συγκοινωνιακή απομόνωση που τους επιβάλει ο λάθος σχεδιασμός της προμελέτης.

Θέλουμε να ενημερωθούμε για την πορεία των διαδικασιών για την έγκριση και εξασφάλιση των χρηματοδοτήσεων, την πρόοδο των διαδικασιών των δημοπρατήσεων, το χρονοδιάγραμμα των μελετών και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μελετώμενων έργων προκειμένου να προβούμε σε προτάσεις, γιατί, όπως σας ξεκαθαρίσαμε, δεν θα ανεχτούμε διαφορετική χάραξη.

Τέλος αιτούμαστε την ταχεία προώθηση του δίκαιου αιτήματός μας, σύμφωνα και με την διάταξη του άρθρου 4, παρ. 1 του Ν. 2690/1999 «Κύρωση Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας» και την κοινοποίηση σε εμάς όλων των σχετικών εγγράφων σας. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία είμαστε πάντα πρόθυμοι και διαθέσιμοι και μπορείτε να επικοινωνείτε οποιαδήποτε στιγμή με τον όμιλο «Χ. Τρικούπης».


Ο πρόεδρος του Ομίλου

Χρήστος Κατσιμπίνης

ΣΧΟΛΙΟ :
Αν και αυτές οι διακυρήξεις της ΕΡΓΟΣΕ είναι προ 2 ετών, όντως η χάραξη του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα ( όποτε αυτός γίνει ) προβλέπει απομόνωση του Αγρινίου ( κατά τον ίδιο τρόπο που έγινε και με την Ιόνια Οδό και την "περίφημη" Ευρεία Παράκαμψη Αγρινίου ). Επειδή δεν πρέπει ο λαός του Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής, που ανέρχεται σε 100000 κατοίκους, να βρεθεί ξανά προ τετελεσμένων γεγονότων όπως με την Ιόνια Οδό που μας αφήνει 20 χιλιόμετρα αιματοβαμμένου δρόμου μακριά από το σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, οι όποιες μοίχειες σκέψεις για χάραξη του μελλοντικού ( πολύ μελλοντικού θα λέγαμε εμείς ) Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα μακριά από το μεγάλο αστικό κέντρο της Αιτωλοακαρνανίας θα πρέπει να παραμείνουν απλά σκέψεις. Και για αυτό την ευθύνη φέρουν όσοι ασκούν εξουσία στην πόλη και την περιοχή ( όπως ευθύνη φέρουν και για την ευρεία παράκαμψη Αγρινίου προ πολλών ετών, με την κατασκευή του τότε "τυφλού" τμήματος της παράκαμψης από Κεφαλόβρυσο μέχρι Αγγελόκαστρο ώστε να βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων ).
Μπορεί το έργο να κατασκευαστεί σε πάρα πολλά χρόνια από τώρα, αλλά τα σχέδια και οι σκέψεις που υπάρχουν κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση ( την ίδια που πήρε και η παράκαμψη, με σταθμό για το Αγρίνιο κάπου στη... Ρίγανη, "δίπλα" μας δηλαδή ).
Δε θα γράψουμε κάτι περισσότερο, γιατί η οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα δεν επιτρέπει τέτοια έργα ( αν και αυτά έπρεπε να είχαν πρωτεραιότητα ). Όμως , να ξέρουν οι εκάστοτε τοπικοί άρχοντες πως η όποια ενόχληση και η πίεση πρέπει να ασκηθεί από νωρίς, γιατί όπως λέει και ο λαός : " Το χάσαμε το τρένο πατριώτη "...

Δεν υπάρχουν σχόλια: